עמי דדאון ואיאד שלבי יישאו את לפיד המכבייה ה-21

play
עמי דדאון, שחיין פראלימפי | GettyImages, Buda Mendes
תיקתקנו, קליפ סיכום היום, 8.7 05:21

אלופי הספורט הפראלימפי יזכו לכבוד באצטדיון טדי: "שמח שהציבור בישראל יוכל לראות את התחרויות השונות ושנמשיך לקבל במה", אמר דדאון

(גודל טקסט)

האלופים הפראלימפיים עמי דדאון (21) ואיאד שלבי (34), יישאו בשבוע הבא את לפיד המכבייה ה-21 טרם הדלקתו באיצטדיון טדי בירושלים. את הלפיד ידליקו האלופים האולימפיים זוכי מדליית הזהב בטוקיו 2020, לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט.

"שמח שבחרו בי ומתרגש. כבוד גדול עבורי להשתתף במסע להדלקת הלפיד", אמר דדאון, האלוף הפראלימפי ואלוף העולם בשחייה. "אני שמח שבחרו בי ומתרגש לעשות את זה. עבורנו, השחיינים, המכבייה היא בעיקר תחרות ראווה, כי אין הרבה ספורטאים פראלימפיים. יחד עם זאת, אני שמח שהציבור בישראל יוכל לראות את התחרויות השונות ושנמשיך לקבל במה".

יוסוף שלבי, אביו של האלוף הפראלימפי איאד, חירש ומשותק בגפיים התחתונות, התרגש גם הוא כששמע שבנו ייקח חלק במסע הלפיד של המכבייה. "לא חלמנו בחיים שהוא יגיע להישגים אדירים שכאלה. אנחנו מתרגשים מאוד עבורו, וגם הוא מתרגש. כולם מאושרים מההישגים של איאד וגאים בו מאוד. איאד החלים מפציעה ביד, בגלל זה לא יצא לאליפות העולם, אבל במכבייה הוא יהיה מוכן לשחות וליהנות".

עמי דדאון, שחיין ישראלי פראלימפי, זוכה במדליית זהב באליפות העולם
"שמח שבחרו בי ומתרגש לעשות את זה". דדאון | אימג'בנק GettyImages, Octavio Passos
איאד שלבי שחיין פראלימפי ישראלי
החמיץ את אליפות העולם, כשיר למכביה. שלבי | דני מרון

כ-10,000 ספורטאים מ-60 מדינות שונות, מתוכם 100 ספורטאים פראלימפיים, יתחרו ב-42 ענפי הספורט השונים של המכבייה החל מה-14 ועד ה-26 ביולי. התחרויות יתקיימו בכל הארץ – ממושב שרונה בגליל ועד אשדוד, כשאירועים מרכזיים כמו תחרויות שחייה, כדורסל ואתלטיקה ייערכו בירושלים, תל אביב, חיפה ונתניה.

הספורטאים הפראלימפיים יתחרו בקטגוריות שחייה, טניס שולחן פאראלימפי, כדורסל כיסאות גלגלים, אופני טנדם (המיועדים לאנשים עם מוגבלות ראייה) ותחרות מכבי-מן, ענף שבנוי מארבע תחרויות משולבות (חצי מרתון, רכיבה על אופניים נגד כיוון השעון, טריאתלון ושחייה במים פתוחים).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי