פלסטין, אמירויות, מכביה: המהלך המוזר של עיריית חיפה

play
| אתר רשמי, צילום מסך
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 14.7 05:21

תושבי חיפה זעמו על כך שראו את דגלי פלסטין, אבל מדובר בדגלי איחוד האמירויות שנתלו בעיר לכבוד המכביה. הבעיה: אין משלחת של איחוד האמירויות למשחקים. אז מה בדיוק קרה שם? תגובת העיריה: "תפנה לאחראים על התחרות"

(גודל טקסט)

דגל בצבעי הירוק-לבן-שחור-אדום המפארים בימים אלה את רחובות חיפה. אלה אינם דגלי פלסטין, למרות כמה פניות נזעמות של תושבים שכבר הגיעו לעירייה. זהו הדגל של איחוד האמירויות, הניתן לזיהוי מהיר במלבן האדום, במקום בו לדגל הפלסטיני יש משולש (גם הסדר השונה של שאר הצבעים).

המשמעות זהה – הדגל הוא גרסה של דגל המרד הערבי הגדול, וממנו צבעיו – הצבעים הפאן-ערביים. סיבת בחירת הצבעים הפאן-ערביים שנויה במחלוקת. הם מסמלים קבוצות ערביות שונות ומאורעות עבר: על פי גרסה אחת, הצבעים נבחרו על ידי 'המועדון הספרותי' הערבי הלאומי באיסטנבול בשנת 1909, על סמך דבריו של המשורר הערבי בן המאה ה-13 סאפי אלדין אל חילי, "מעשינו לבנים, קרבותינו שחורים, שדותינו ירוקים, ואדום הוא צבע החרבות שלנו".

דגל איחוד האמירויות בחיפה
| אתר רשמי, צילום מסך

כך או אחרת, בעירייה הסבירו שדגל איחוד האמירויות מתנוסס ברחוב לכבוד נבחרת המדינות מהמפרץ המשתתפת במשחקי המכביה הנערכים בעיר, אלא שבדיקה מעלה כי אין ספורטאים מאיחוד האמירויות בתחרויות הנערכות בחיפה, ובעצם אין משלחת של איחוד האמירויות במכביה כלל. בעירייה אומרים כי קיבלו את הדגלים מהנהלת המכביה. בהנהלת המכביה לא יודעים להסביר מדוע נשלחו דגלים של איחוד האמירויות, למרות שמשלחת לא הגיעה. גם לא מבינים מדוע הפליאה על כך שתולים דגלים של מדינה שאינה משתתפת במשחקים.

מהמכביה נמסר: "לצערנו האפשרות לשלב ספורטאים מאיחוד האמירויות לא צלחה עד הרגע האחרון לאור חוסר היענות. הדגלים הועברו לעיריית חיפה בזמן ניסיונות אלה והם צפויים לרדת בקרוב. אנו מקווים לראותם במכביה הבאה".

תגובת עיריית חיפה: "את הדגלים של עשרות המדינות שמשתתפות באירוע הספורט המרהיב הזה קיבלנו מהפקת המכבייה ותלינו אותם לבקשת המארגנים ברחבי העיר. לגבי השתתפות הנבחרת מהאמירויות במכביה, אנא תפנה לאחראים על התחרות".

מי מאכיל את ספורטאי המכביה? (דוד רוזנטל)

המכביה המתקיימת מדי ארבע שנים בישראל בהשתתפות ספורטאים יהודים מרחבי העולם והמשחקים הינם אירוע שיא בישראל ודורשים תפעול והכנה רבה.הבסיס הטמון ברעיון המכביה הוא קיום אולימפיאדה של יהודים, על אדמת ארץ ישראל, בה ישתתפו ספורטאים כנציגי התפוצות השונות של העם היהודי.

סלטי סודקסו
סלטי סודקסו | יח"צ – חד פעמי, יחצ

חברת ההסעדה סודקסו נבחרה להסעיד את המכביה שמתקיימת בימים אלו עד 24.7. במהלך תקופה של שבועיים בעלות מוערכת של כ-מיליון שקל, יספקו 250 עובדי סודקסו שירות בשטח ועוד כ-150 טבחים ושפים אשר יסעידו מעל 7,000 ארוחות, יכינו יותר מ10,000 כריכים וישתמשו בכמה וכמה טונות של פירות וירקות עבור ספורטאי המכביה. כל ההפקה הזו תעשה בכ-30 אתרים אצטדיונים ומגרשי הספורט השונים, כאשר הדגש הינו על הכנת אוכל בריא ומזין שיביאו את הספורטאים לפסגתם המקצועית.