גפן פרימו זכתה במדליית ארד בגרנד פרי זאגרב

play
גפן פרימו ג'ודוקא ישראלית | GettyImages, BSR Agency
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 15.7 05:23

הישראלית ניצחה בקרב את איראווי סומייה וזכתה במדליה. תמר מלכה הפסידה ללאורה מרטינס הספרדייה בקרב על הארד

(גודל טקסט)

לאחר גרנד סלאם בודפשט שהיה מוצלח מאוד מבחינת המשלחת הישראלית, נפתח היום (שישי) בקרואטיה גרנד פרי זאגרב, שצפוי להימשך עד יום ראשון. גם על תחרות זו מסתערים הג'ודוקות הישראלים והישראליות.

גפן פרימו (עד 52 ק"ג) זכתה במדליית הארד. פרימו ניצחה את איראווי סומייה המרוקנית בזכות ווזארי בקרב על הארד. פרימו, שהחלה להתמודד בסיבוב השני וגברה על יריבתה הספרדית אנה פרס, עלתה לרבע הגמר לאחר ניצחון על מאשה בלהאוס הגרמנייה, אך הפסידה למדליסטית הזהב מטוקיו דיסטריה קרסניקי הקוסובורית.

פרימו אמרה אחרי המדליה: "אני שמחה לעמוד בפעם השנייה ברציפות על הפודיום, אני מכבדת כל מדליה, אבל תמיד שואפת לזהב. אני מרגישה שאני משתפרת ומתחזקת, ועכשיו הפנים לאימונים ולהכנה לאליפות העולם".

גפן פרימו ג'ודוקא ישראלית
הישג נאה. פרימו | אימג'בנק GettyImages, BSR Agency

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) הפסידה בבית הניחומים ללאורה מרטינס הספרדייה וסיימה במקום השביעי את התחרות. קודם ניצחה מדליסטית הארד מאליפות אירופה בסיבוב הראשון את עפנאן חכאמי הסעודית, גברה בסיבוב השני על קתרינה טאנזר האוסטרית ועלתה לרבע הגמר, שם הפסידה לווקאנה קוג'ה מיפן וירדה לבית הניחומים, שם כאמור הפסידה.

תמר מלכה (עד 48 ק"ג) הפסידה בקרב על הארד לאותה מרטינס שניצחה את ראשוני. מלכה הפסידה בחצי הגמר למילאני ויו הצרפתייה. הג'ודוקא עלתה לחצי הגמר לאחר ניצחון באיפון על טוגצ'ה בדר הטורקייה. הישראלית עלתה לסיבוב השני לאחר שגברה על אסטפניה סוריאנו הדומיניקנית והוסיפה עוד ניצחון בשלב הבא על באבודורג' באסנקהו המונגולית.

תמנע נלסון-לוי (עד 57 ק"ג) הפסידה בבית הניחומים למינה ליביר הבלגית בניקוד הזהב וסיימה ללא מדליה את התחרות. לבית הניחומים נשרה לאחר שהפסידה לקאיה קרייזר הסלובנית ברבע הגמר. קודם, גברה נלסון-לוי על ג'סיקה לימה הברזילאית, כאשר בסיבוב השני גברה על זוליאה דאבון מחוף השנהב.

ים וולצאק
דילג שלב לאחר שיריבו הלבנוני סירב להתמודד. וולצ'אק | אתר רשמי, Alenezi Fawaz

בגברים, יהונתן וקסלר (עד 60 ק"ג) עלה ישירות לסיבוב השני, שם גבר על קסנד פצ'קו ההונגרי בזכות שני תרגילי ווזארי אך הודח בשמינית הגמר על ידי האקרבי ג'ומאייב מטורקמניסטן. באותו משקל, ים וולצ'אק ניצח בריתוק את ואצ'ה אדמיאן האוסטרי בסיבוב הראשון, ובשלב הבא הוגרל מול יריב המייצג את לבנון, פליפה דה קרוז שלא עלה למזרן וסידר לישראלי מפגש בסיבוב השלישי עם פרנסיסקו גאריגוס הספרדי, שם הפסיד וולצ'אק וסיים את דרכו.

דויד דישל (עד 66 ק"ג) הודח בסיבוב הראשון מול יריב ממונגוליה בעוד רונאלד קולאייב (אותה קטגוריית משקל), שהחל מהסיבוב השני הפסיד והודח מול יריב קזחי.

שני הרשקו מאמן נבחרת הנשים של ישראל בג'ודו
סיכם את יום התחרויות. הרשקו | דני מרון

המאמן שני הרשקו אמר: "מדליה חשובה מאוד לגפן. להערכתי זו התחרות הטובה ביותר שלה מתחילת הקריטריון האולימפי ומדליה שנייה ברציפות אחרי גרנד סלאם בודפשט. אני שמח מאוד שתמר מלכה הגיעה לקרב על המדליה וסיימה במקום החמישי ושירה ראשוני ותמנע נלסון לוי סיימו במקום השביעי. הצוות ואני קיבלנו החלטה לחפש כל הזמן את הדרך הקשה, להתחרות, להתחזק ולהתחשל. בחרנו להשתתף בשלוש תחרויות ברציפות מתוך כוונה לבדוק את עצמנו בכמה שיותר מצבים לקראת אליפות העולם. עכשיו הן ינוחו כמה ימים ויחזרו להתכונן במלוא המרץ לאליפות העולם".