צ'מטאי עמדה על הפודיום: "מרגישה נהדר, עבדתי קשה בשביל זה"

play
| רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 18.7 05:06

הרצה זכתה לתשואות רמות באורגון בטקס המדליות, אחרי הארד המרגש באליפות העולם: "לא רציתי לחכות לסיום ובגלל זה ברחתי"

(גודל טקסט)

לונה צ'מטאי סלפטר רשמה אתמול (שני) הישג נהדר כשזכתה במדליית ארד באליפות העולם במרתון. הישראלית בת ה-33 הצליחה לקבוע זמן של 2:20:18 שעות, חתמה הישג פנטסטי ועמדה הלילה על הפודיום בטקס המדליות. צ'מטאי זכתה לתשואות רמות מהקהל באורגון כשענדה את המדליה על צווארה, לצד גטיגום גברסילאסי האתיופית שזכתה בזהב וג'פטום קוריר הקנייתית שקיבלה את מדליית הכסף.

המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר בטקס המדליות באליפות העולם 2022
הישג נפלא. צ'מטאי סלפטר על הפודיום | רויטרס
המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר בטקס המדליות באליפות העולם 2022
צ'מטאי לצד גברסילאסי וקוריר, הלילה | רויטרס
המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר בטקס המדליות באליפות העולם 2022
גאווה ישראלית. צ'מטאי סלפטר בטקס המדליות | רויטרס
המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר בטקס המדליות באליפות העולם 2022
| רויטרס

צ'מטאי אמרה אתמול אחרי הזכייה: "אני מרגישה נהדר. המדליה הזו חשובה מאוד ומשמעותית מאוד לישראל. עבדתי קשה בשביל זה. זה מרגיש מדהים. רציתי להישאר חזקה ויציבה. לא רציתי לחכות אז בשלב מסוים הגברתי את הקצב וברחתי מהמקום הרביעי. אני חוזרת לישראל כבר מחר ואחגוג עם המשפחה".

המנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה רוגל נחום אמר לאחר סיום הריצה: "זה יום מרגש, לונה סגרה יפה על זאת שהייתה במקום השלישי. לונה לא אמרה שום דבר, רק צעקה יש וכאלה. היא התפרקה ובכתה והזילה דמעות. כל כך הרבה שנים היא חלמה על זה, להיות על הפודיום והנה זה קרה. בוקר נפלא. אחרי שלונה חלפה על פנינו אחרי 30 קילומטר המשכנו לכיוון קו הגמר. היא היא הצליחה לברוח לרצה האריתראית. חיכינו שהיא תתנער ממנה והיא הצליחה.

"אני הייתי בטוקיו וחוויתי אישית את העצירה של לונה וזה מה שהופך אותה לספורטאית גדולה שהיא תמיד קמה בגדול. זה מה שחשוב. הקריירה וגם הריצה הן ארוכות, צריך לדעת להרים את הראש גם אחרי כישלונות. לונה הגיעה כדי לזכות במדליה ואני שמח שהיא הצליחה לעשות את זה. זה יותר מגדול, זה עצום. המרתון זו אחת המדליות היוקרתיות שיש, זו ריצה קשה פיזית. לונה נכנסת אל השלישייה המובילה של האתלטיקה הישראלית בכל הזמנים. לא משנה מי ראשון, מי שני ומי שלישי, אבל זה הישג עצום".

שר התרבות והספורט ממפלגת "כחול-לבן" חילי טרופר אמר: "ברכות ללונה צ'מטאי סלפטר שמביאה מדליה היסטורית למדינת ישראל! לונה, את ההוכחה שנחישות והתמדה מביאים לתוצאות מדהימות. גאים בך על ההישג האדיר".

עמי ברן יו"ר איגוד האתלטיקה: "כל כך מרגש, אין לי מילים כדי לתאר את התחושה הזאת. הלב לא מפסיק לדפוק במהירות. אני מתרגש עד דמעות. כל הכבוד ללונה על ההישג המדהים הזה".