אברבוך: "קפיטולניק לא פחות גדול מאבדיה והוא צריך לקבל את ההכרה"

האתלט שזכה בשתי מדליות באליפות העולם, שיבח את הנציגים הישראלים באליפות העולם באתלטיקה: "לונה עשתה היסטוריה ברגע הכי נכון מבחינתה. ייקח לה זמן להבין את גודל ההישג"

(גודל טקסט)

"אתם מבינים מה זה אומר להיות בן 19 וכבר לסיים במקום ה-11 בעולם בגמר של קפיצה לגובה?", כך אומר הבוקר בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט אלכס אברבוך. מי שהביא לישראל שתי מדליות באליפויות עולם באתלטיקה ואמש (שני) ראה את לונה צ'מטאי מוסיפה עוד מדליה לישראל. אברבוך לא צפה במהלך הלילה בקפיצות של קפיטולניק בגמר באורגון שבארה"ב. אבל הבוקר התבשר על התוצאות והוא משוכנע שזה רק מראה עד כמה הפספוס בארץ באתלטיקה גדול.

הקופץ לגובה הישראלי יונתן קפיטולניק בגמר אליפות העולם 2022
"לא פחות גדול מאבדיה". קפיטולניק | רויטרס

"אפשר לעשות בישראל אתלטיקה הרבה יותר מפותחת", הוא אומר, "אתה רואה שעם עבודה נכונה ומאמנים ברמה גבוהה, יש תוצאות. זו אליפות ראשונה של קפיטולניק בן ה-19 ואני משוכנע שהוא לא אמר את המילה האחרונה וכמוהו יש עוד רבים בארץ בכל מקצועות האתלטיקה שזקוקים להכוונה ולדרך כדי להצליח. אנשים בישראל לא מבינים מה המשמעות של להיות מקום 11 בעולם במשהו. הוא לא פחות גדול מדני אבדיה וצריך לקבל את ההכרה והתהילה על כך".

אלכס שטילוב עם אלכס אברבוך
"ייקח ללונה זמן לעכל את מה שהיא עשתה". אברבוך (משמאל) עם שטילוב | ניב אהרונסון

אברבוך היה הראשון שהביא לישראל מדליה באליפות עולם באתלטיקה. זה היה בסביליה ב-1999, אז הוא זכה במדליית הארד בקפיצה במוט. כעבור שנתיים הוא שיפר את הישגו וזכה במדליית הכסף באליפות העולם באדמונטון.

"אני זוכר שחזרתי מסביליה, הסתובבתי ברחוב, ראיתי את התגובות ופתאום הבנתי שאני מקום שלישי בעולם. זה קשה לעיכול ואני בטוח שגם ללונה ייקח עוד זמן להבין את ההישג הגדול שלה. אני מאושר בשבילה במיוחד אחרי מה שהיא עברה באולימפיאדות בטוקיו ובריו. היא לא הרימה ידיים ואני חושב שהמאמנים שלה עשו עבודה מצוינת. אליפות עולם באתלטיקה לא פחות נחשבת מתחרויות אתלטיקה באולימפיאדה. כולם רוצים לרוץ ולקפוץ באליפות עולם וכל הגדולים מגיעים לתחרות. היא עשתה היסטוריה ברגע הכי נכון מבחינתה".