הקאמבק המאכזב של קסטר סמניה: הודחה במוקדמות, והאשימה את מזג האוויר

הדרום אפריקאית חזרה להתחרות באליפות העולם לראשונה מאז 2017, הודחה במוקדמות ה-5,000 מטר אבל "אפילו לא קרובה לוותר". זהב סנסציוני בזריקת דיסקוס נשים

(גודל טקסט)

היום השישי של אליפות העולם באתלטיקה ננעל הבוקר (חמישי) עם לא מעט אקשן, למרות שהוא לא כלל גמרים באחד מהענפים הבולטים.

גולת הכותרת הייתה החזרה של קסטר סמניה, שהופיעה באליפות העולם לראשונה מאז 2017. הדרום אפריקאית בת ה-31 עליה נאסר להתחרות בריצות הקצרות (בהן התמחתה, הפכה לאלופה אולימפית והייתה השליטה הבלעדית של ריצת ה-800 מטר) אחרי שנחשדה כגבר, חיפשה מסלול עוקף כדי להמשיך את הקריירה, ומנסה להמציא את עצמה מחדש בריצות למרחקים גדולים יותר. הלילה הניסוי בריצת 5,000 מטר נחל כישלון חרוץ, אחרי שסמניה סיימה את דרכה בשלב המוקדמות.

סמניה סיימה במקום ה-13 מתוך 16 במקצה שלה בזמן של 15:46.12 דקות, רחוק מאוד מתוצאה שהייתה מספיקה לעלות לגמר. אחרי הריצה סמניה התלוננה על החום הכבד. "אני מתה מחום. סבלתי מחום נוראי ולכן לא הצלחתי לעמוד בקצב", הסבירה.

הרצה הדרום אפריקאית קסטר סמניה
לא לזה היא פיללה. סמניה | אימג'בנק GettyImages, Hannah Peters

ההשתתפות של סמניה בריצה מגיעה על רקע ההצהרות של נשיא איגוד האתלטיקה העולמית סבסטיאן קו לפיהן ינהג בקשיחות יתרה במקרים כמו של סמניה, במטרה "להגן על ענפי הספורט הנשיים". כך או כך, סמניה ממשיכה במאבק שלה, וגם אחרי הכישלון הלילה הודיעה שהיא לא מתכוונת לוותר ולא מרימה ידיים בניסיון להפוך לאחת הרצות הבכירות גם בריצות הביניים. "אני חושבת שזה נהדר שאני נמצאת כאן. הצלחתי לסיים ריצת 5 קילומטר, ועבורי זו ברכה. אלמד מזה ואפיק את הלקחים כדי להיות טובה יותר בהמשך".

הפתעה נוספת נרשמה הלילה בגמר זריקת הדיסקוס לנשים. בין פנג הסינית זכתה בזהב כנגד כל הסיכויים, לאחר שהטילה אותו למרחק של 69.12 מטר ושיפרה את שיאה האישי ב-3.12 מטר. האלופה האולימפית ומי שנחשבה לפייבוריטית המובהקת לזכייה בזהב ולרי אולמן, הסתפקה בארד. סנדרה פרקוביץ' הקרואטית זכתה במדליית הכסף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי