לונה צ'מטאי: "המטרה הבאה? להיות על הפודיום באולימפיאדה"

play
המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר במסיבת עיתונאים עם דן סלפטר אחרי הזכייה במדליית הארד באליפות העולם | דני מרון
המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר במסיבת עיתונאים עם דן סלפטר אחרי הזכייה במדליית הארד באליפות העולם 03:13

המרתוניסטית הישראלית נחתה בארץ אחרי הזכייה ההיסטורית במדליית הארד באליפות העולם: "הייתי רגועה ובטוחה בעצמי". דן ספלטר חשף: "היא הייתה חולה, שקלנו אם היא בכלל תשתתף באליפות"

(גודל טקסט)

לונה צ'מטאי סלפטר חזרה היום (חמישי) לישראל אחרי ההישג נהדר כשזכתה במדליית ארד באליפות העולם במרתון. הישראלית בת ה-33 הצליחה לקבוע זמן של 2:20:18 שעות, חתמה הישג פנטסטי ועמדה הלילה על הפודיום בטקס המדליות. צ'מטאי זכתה לתשואות רמות מהקהל באורגון כשענדה את המדליה על צווארה, לצד גטיגום גברסילאסי האתיופית שזכתה בזהב וג'פטום קוריר הקנייתית שקיבלה את מדליית הכסף. היום היא ערכה מסע"ת ראשונה בישראל.

המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר במסיבת עיתונאים עם דן סלפטר אחרי הזכייה במדליית הארד באליפות העולם
הישג נפלא. צ'מטאי סלפטר עם בעלה | דני מרון

לונה צ'מטאי אמרה במסע"ת: "זה לא היה קל. ראיתי שהיריבות שלי חזקות, אבל אחרי שראיתי שהיריבה העיקרית שלי הופכת להיות איטית יותר האמנתי בעצמי. היה לי ביטחון, לא הייתי בלחץ. הייתי רגועה במהלך הריצה וזה היה המוטו שלי: להישאר רגועה ולהיות בפוקוס. בהתחלה לא הבנתי שאני במקום השלישי. זה היה ממש נפלא בשבילי לזכות במדליה באליפות העולם".

על המטרה הבאה: "המטרה הכי גדולה שלי היא פריז 2024. שנה הבאה יש אליפות נוספת בבודפשט. אני רוצה להמשיך בהישגים".

המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר במסיבת עיתונאים אחרי הזכייה במדליית הארד באליפות העולם
לונה עם המדליה | דני מרון

"לא הצלחתי באולימפיאדה הקודמת. והגעתי נחושה מאוד לאליפות העולם הזו. קיבלתי בחזרה את הביטחון. יהיו ממני ציפיות באולימפיאדה אני מודעת לזה. המטרה שלי היא להיות על הפודיום באולימפיאדה".

על כך שהוא בן זוגה וגם מאמנה של לונה: "זה לא פשוט כי אין הפרדה בכלל. אנחנו כל הזמן ביחד. אני כל הזמן מציק לה לגבי האימונים והתזונה, החוכמה היא לשמור על אווירה טובה".