המשלחת הישראלית קיימה טקס לזכר יהודי סלובקיה שנספו בשואה

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג, יו"ר הוועדה המקצועית עדי ביכמן, יאיר טלמון, ירדן הר לב ולינוי אשרם ערכו "טקס מרגש ועוצמתי" בקרבת העיר באנסקה ביסטריצה, היכן שמתקיים הפסטיבל האולימפי האירופי לנוער

(גודל טקסט)

משלחת ישראל קיימה הבוקר (שלישי) טקס לזכר יהודי סלובקיה שנספו בתקופת מלחמת העולם השנייה בעיר קרמינצ'קה, הנמצאת בקרבת העיר באנסקה ביסטריצה, היכן שמתקיים השבוע הפסטיבל האולימפי האירופי לנוער.

בטקס השתתפו מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל גילי לוסטיג, יו"ר הוועדה המקצועית עדי ביכמן, נציגי צוות המשלחת יאיר טלמון, ירדן הר לב ולינוי אשרם. בשם הספורטאים השתתפו האתלטים יובל בינדר וגלי ליפרמן ובשם המאמנים השתתפה מאמנת האתלטיקה דורית נאור. הטקס נערך במעמד ראש הקהילה היהודית המקומית ונציגיה. הטקס הסתיים בהנחת זר זיכרון ושירת ההמנון הלאומי – התקווה.

משלחת ישראל, פסטיבל האולימפי האירופי לנוער
טקס מרגש לזכר יהודי סלובקיה שנספו בשואה | יח"צ – חד פעמי, הוועד האולימפי

"טקס מרגש מאוד ולי באופן אישי היה עוצמתי במיוחד. אבא שלי עבר את כל המלחמה, הוא היה רק בן 7 בתחילתה, וסבא שלי שלחם בה לא שרד ונקבר בבאנסקה ביסטריצה ב-1944. יחד איתו איבדתי בני משפחה נוספים. אני שמח שהחלטנו לקיים את הטקס בין תחרויות הספורט ועבורי זו היתה סגירת מעגל חשובה. אני מודה ליאיר וירדן על היוזמה והארגון", שיתף המנכ"ל גילי לוסטיג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי