היסטוריה: בלסינג אפריפה אלוף העולם עד גיל 20 בריצה ל-200 מטר

play
חוגג עם דגל ישראל | אתר רשמי, באדיבות איגוד האתלטיקה
בלסינג אפריפה מנצח את לטסיל טבוגו בגמר ריצת ה-200 מטר באליפות העולם עד גיל 20 02:08

הישג מדהים: האצן בן ה-18 זכה במדליית הזהב עם תוצאה בלתי נתפסת של 19.96 שניות, שיא אליפות חדש. הוא השיג את הניצחון בפוטו פיניש עם סיומת אדירה, ניפץ את השיא הישראלי בפעם השלישית תוך יומיים והפך לרביעי אי פעם שיורד מ-20 שניות בתחרות

(גודל טקסט)

האתלטיקה הישראלית ממשיכה להסב גאווה עצומה לספורט המקומי. פחות מחודש אחרי מדליית ארד היסטורית של לונה צ'מטאי סלפטר באליפות העולם בארצות הברית, קיבלנו הלילה (בין חמישי לשישי) הישג היסטורי נוסף, ואפילו עוד יותר בלתי נתפס, כשבלסינג אפריפה הפך לאלוף העולם עד גיל 20 בריצת ה-200 מטר. מדובר באחד ההישגים הגדולים בכל הזמנים באתלטיקה הישראלית.

אפריפה בן ה-18, תושב רמת גן, סיים את מקצה הגמר באליפות הנערכת בסנטיאגו דה קאלי בקולומביה תוך 19.96 שניות – שיא כל הזמנים עד גיל 20 וכמובן ניפוץ נוסף של השיא הישראלי אותו קבע אפריפה שלוש פעמים ביומיים האחרונים.

האצן הישראלי בלסינג אפריפה אחרי שניפץ את שיא התחרות בגמר ריצת ה-200 מטר עד גיל 20
לא ייאמן. אפריפה אחרי השיא | אתר רשמי, באדיבות איגוד האתלטיקה
האצן הישראלי בלסינג אפריפה אחרי שניפץ את שיא התחרות בגמר ריצת ה-200 מטר עד גיל 20
חוגג עם דגל ישראל | אתר רשמי, באדיבות איגוד האתלטיקה

אחרי שעלה עם התוצאה הטובה ביותר בחצי הגמר, 20.17 שניות, אפריפה רץ במסלול המרכזי וחיכה ל-50 המטרים האחרונים כדי לעקוף את לטסיל טבוגו מבוצואנה, אלוף העולם עד גיל 20 ומי שנחשב לפייבוריט הברור לזכייה. השניים סיימו את הריצה צמודים זה לזה, ורק לאחר פוטו פיניש הוכרע כי אפריפה הקדים את טבוגו בשש אלפיות השנייה. את מדליית הארד קטף קיילב לואו האוסטרלי שסיים את הריצה תוך 20.48 שניות. ההישג של אפריפה מתעצם לנוכח העובדה שהריצה התנהלה תוך רוח נגדית של מטר לשנייה.

אפריפה שיפר כאמור את השיא הישראלי שלוש פעמיים לאורך התחרות, ובסך הכל קיזז ממנו 59 שניות. הלילה הוא הפך לאצן הרביעי אי פעם בקטגוריית הגיל הזו שיורד מתחת ל-20 שניות. רק כדי לסבר את האוזן, הקודמים שעשו זאת היו יוסאין בולט האגדי, אריון ניוטון האמריקאי שנחשב למועמד להפוך ליורשו ולטסיל טבוגו, היריב שניצח בפוטו פיניש הלילה.

למעשה, מדובר בתוצאה השנייה בטיבה בעולם השנה. היפותטית, לו אפריפה היה משתתף בגמר ה-200 מטר במשחקים האולימפיים בטוקיו, התוצאה הזו הייתה מקנה לו את המקום החמישי. בגמר ה-200 מטר באליפות העולם לבוגרים שנערכה ביוג'ין בחודש שעבר, התוצאה הזו הייתה שווה מקום שישי.

האצן הישראלי בלסינג אפריפה אחרי שניפץ את שיא התחרות בגמר ריצת ה-200 מטר עד גיל 20
אפריפה עם חבריו לפודיום | אתר רשמי, באדיבות איגוד האתלטיקה
האצן הישראלי בלסינג אפריפה אחרי שניפץ את שיא התחרות בגמר ריצת ה-200 מטר עד גיל 20. לצידו מאמנו איגור בלון
גם למאמן איגור בלון (משמאל) יש מניות בהישג העצום | אתר רשמי, באדיבות איגוד האתלטיקה

במונחים ישראלים, מדובר כמובן בהישג היסטורי. זאת הפעם הראשונה שאצן ישראלי למרחקים קצרים עולה על הפודיום באליפות העולם עד גיל 20. בנוסף, זאת הפעם השנייה בהיסטוריה שישראלי זוכה במדליית זהב בקטגוריית הגיל הזו, אחרי שאשתקד זכה יונתן קפיטולניק בתחרות הקפיצה לגובה. ניקי פאלי זכה במדליית הסף בתחרות של אותו ענף בשנת 2006.

כעת אפריפה יגיע לאליפות אירופה לבוגרים שתיפתח בעוד 10 ימים במינכן, כמועמד לעלות שוב על הפודיום. התוצאה שקבע הלילה בגמר היא הטובה ביותר השנה ביבשת הישנה, והוא יקווה לפחות לשחזר אותה. כך או כך, אפריפה מסתמן כתקווה הישראלית הגדולה לקראת אולימפיאדת פריז 2024.