לונה צ'מטאי סלפטר זכתה במדליית ארד בריצת 10,000 מטר באליפות אירופה

play
סיימה במקום השני. צ'מטאי סלפטר | GettyImages, Simon Hofmann
נבחרת ישראל במרתון באליפות אירופה 01:26

נמשך היום הנפלא של המשלחת הישראלית במינכן: אחרי שלוש המדליות במרתון, הרצה הבכירה סיימה שלישית וגם קבעה שיא לאומי חדש. טפרי הרשימה וסיימה חמישית

(גודל טקסט)

אחרי שלוש המדליות בריצת המרתון, המשלחת הישראלית לאליפות אירופה באתלטיקה חגגה הערב (שני) מדליה רביעית במינכן. וכמו באליפות העולם לפני כחודש, חתומה עליה לונה צ'מטאי סלפטר. באורגון היא עשתה היסטוריה עם מדליית ארד בריצת המרתון באליפות העולם, ואילו באליפות אירופה בחרה להגן על התואר שלה בריצה הקצרה יותר ל-10,000 מטר, לא עשתה את זה, אבל בכל זאת התייצבה על הפודיום פעם נוספת והשיגה את מדליית הארד.

כרגע ישראל מובילה את טבלת המדליות באליפות אירופה עם ארבע: אחת מזהב, אחת מכסף ושתיים מארד. אחריה גרמניה המארחת עם שלוש מדליות, מהן שתיים מוזהבות.

לונה צ'מטאי סלפטר רצה ישראלית אחרי זכייתה במדליית ארד באליפות אירופה
נהנית מכל רגע. לונה צ'מטאי סלפטר | אימג'בנק GettyImages, Simon Hofmann

יחד עם סלפטר רצה ישראלית נוספת, סלאמוויט באיולין-טפרי, רעייתו של מארו טפרי שזכה מוקדם יותר במדליית הכסף במרתון הגברים והיה שותף כמובן לזהב הקבוצתי. אחרי ההקפות הראשונות היא דורגה במקום החמישי והקדימה את סלפטר, אך המצב השתנה לאחר מכן. שתיהן בכל מקרה נותרו בדבוקה המובילה, כשאחרי 4,000 מטרים ניצבה סלפטר במקום הרביעי וטפרי בשישי.

לונה צ'מטאי סלפטר רצה ישראלית (מימין) עם יסמין ג'אן, אייליש מקולגן
גם מדליה וגם שיא חדש. לונה צ'מטאי סלפטר עם יסמין ג'אן ואייליש מקולגן | אימג'בנק GettyImages, Alexander Hassenstein

סלפטר בת ה-33 הגיעה לעמדה של מדליה אחרי 7,200 מטרים ועלתה למקום השני, בזמן שהטורקייה יסמין ג'אן החליטה לברוח ופתחה פער במקום הראשון. סלפטר החליפה מקומות עם הבריטית אייליש מקולגן שבסופו של דבר עקפה אותה וגם ידעה לשמור על המקום השני אחרי ג'אן. סלפטר סיימה כאמור שלישית עם זמן של 30:46.37 דקות, המהווה שיא אישי חדש וגם שיא ישראלי חדש, כשהקודם היה גם הוא שייך לה (31:15.78 דקות ב-2019). טפרי רשמה גם היא הישג נאה עם המקום החמישי ושיא עונתי של 31:24.03.