לונה צ'מטאי היא ספורטאית השנה של גולשי וואלה! ספורט וספורט1

play
סיימה במקום השני. צ'מטאי סלפטר | GettyImages, Simon Hofmann
המרתוניסטית הישראלית לונה צ'מטאי סלפטר במסיבת עיתונאים עם דן סלפטר אחרי הזכייה במדליית הארד באליפות העולם 03:13

מדליות הארד באליפות העולם ואליפות אירופה העניקו לרצה המופלאה 39 אחוז מקולות הגולשים והגולשות. צ'מטאי הקדימה את גורבנקו (24 אחוז) וקנייזבה מיינקו (17 אחוז): "תודה רבה על הבחירה, זה כבוד גדול"

(גודל טקסט)

הנסיקה המדהימה של לונה צ'מטאי הגיעה השנה לשיאים חדשים, ועל כן אין ראויה ממנה להיבחר לספורטאית השנה של גולשי וואלה! ספורט. עד השנה, הרצה בת ה-33 זכתה במדליה אחת בטורנירים גדולים. אלא שב-2022 הוסיפה שתיים נוספות – ארד מופלא בריצת מרתון באליפות העולם שנערכה ביוג'ין, אורגון (המדליה הרביעית בתולדות ישראל באליפויות העולם), וחודש לאחר מכן ארד גם באליפות אירופה במינכן, בריצה ל-10,000 מטר (עם שיא ישראלי חדש של 30:46.37 דקות).

עשרות אלפי גולשים וגולשות העניקו לצ'מטאי 39 אחוז מהקולות. היא הקדימה את הכוכבת העולה של השחייה הישראלית אנסטסיה גורבנקו (24 אחוז) וגם את חנה קנייזבה מיננקו (17 אחוז).

"תודה שבחרתם בי לספורטאית השנה", אמרה צ'מטאי לוואלה! ספורט. "אני מאוד מעריכה את זה, וזה כבוד גדול. היה לי לעונג לייצג את המדינה בשתי האליפויות. זה היה נפלא לזכות בשתי מדליות בחודש אחד, לא ציפיתי לזה, אבל זה בזכות כל העבודה שהשקעתי. השנה הבאה תתחיל עם מרתון ניו יורק, שיהיה המטרה הגדולה הבאה שלי, והחלום הגדול ביותר הוא כמובן פריז 2024".

לונה צ'מטאי סלפטר רצה ישראלית אחרי זכייתה במדליית ארד באליפות אירופה
שנה מופלאה. צ'מטאי | אימג'בנק GettyImages, Simon Hofmann

ספורטאית השנה של גולשי וגולשות וואלה! ספורט

1. לונה צ'מטאי 39%
2. אנסטסיה גורבנקו 24%
3. חנה קנייזבה מיננקו 17%
4. דריה אטמנוב 9%
5. רז הרשקו 6%
6. תמנע נלסון לוי 4%

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי