ענבל שמש זכתה במדליית זהב בגרנד סלאם באקו: "נהניתי מכל קרב"

הישראלית בת ה-25 שחזרה את ההישג מטביליסי בעזרת ניצחון בגמר (קטגוריית משקל עד 63 ק"ג) על ההולנדית חקה ואן דן ברג

(גודל טקסט)

כחמישה חודשים אחרי מדליית הזהב שלה בגרנד סלאם טביליסי, ענבל שמש קטפה היום (שבת) עוד זהב בסבב, הפעם בגרנד סלאם באקו. הישראלית בת ה-25, המתחרה בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג, ניצחה שלושה קרבות בדרך לחצי הגמר, בו ביצעה ווזארי בניקוד הזהב מול היפנית אוטאנה טראדה שקטפה את הזהב בתחרות באזרבייג'אן בשנה שעברה.

בגמר חיכתה לשמש ההולנדית חקה ואן דן ברג, אותה ניצחה בחמישה משבעה עימותים קודמים. גם הפעם יצאה הישראלית עם ידה על העליונה, כשלמרות מצב לא נוח של שני עונשים, ידעה לבצע איפון מרשים במהלך ניקוד הזהב וחגגה עלייה שנייה לראש הפודיום.

שמש אמרה לאחר הזכייה: "היה לי יום ממש טוב, נהניתי מכל קרב. הרגשתי שאני מביאה את עצמי לידי ביטוי ואני שמחה שסיימתי עם מדליית זהב. תודה לכל מי שתומך בי, אני כאן כדי להמשיך".

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: "הישג מדהים ומדליה חשובה מאוד לענבל שמש ולנבחרת הנשים.
ענבל משיגה מדלית זהב ביום קרבות משובח ולחימה ללא פשרות. "אני שמח מאוד עבור ענבל על כך שהעבודה הקשה והמחויבות שלה מסתיימים במדלית זהב בגרנד סלאם יוקרתי. עכשיו הפנים של נבחרת הנשים למחנה אימונים של שלושה שבועות בטוקיו, כהכנה אחרונה לקראת תחרות המאסטרס היוקרתית שתתקיים בירושלים בחודש דצמבר".

ענבל שמש ג'ודאית ישראלית, זוכת מדליית זהב גרנד סלאם באקו
זהב שני בתחרויות גרנד סלאם. ענבל שמש | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

* כרם פרימו (עד 63 ק"ג) ניצחה בקרב הראשון יריבה מאוזבקיסטן עם איפון מהיר אחרי קצת יותר מדקה, אבל הפסידה בסיבוב השני להונגרייה סופי אוזבש.

* מאיה גושן (עד 70 ק"ג) עלתה אוטומטית לסיבוב השני ובו הפסידה בגלל שלושה עונשים לאלינה לנגוויילר משוויץ.

* עידו לוין (עד 73 ק"ג) נוצח בסיבוב הראשון על ידי הטורקי בילאל צ'ילולו.