תמה עונת הפורמולה 1: ורשטאפן ניצח, לקלר הסגן, פטל נפרד במקום ה-10

play
נהגי פורמולה 1 עושים כבוד לחברם הפורש סבסטיאן פטל | רויטרס
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 20.11 06:37

אלוף העולם שייט לניצחון באבו דאבי, הנהג מפרארי הקדים את פרס בקרב על המקום השני בדירוג הכללי. הגרמני פרש עם נקודה

(גודל טקסט)

בשונה מדרמת הענק בגרנד פרי אבו דאבי מהעונה שעברה, הפעם מירוץ סיום העונה בפורמולה 1 התנהל בצורה הרבה יותר נינוחה. אחרי שמקס ורשטאפן הבטיח מזמן אליפות שנייה ברציפות, וקבוצתו רד בול זכתה באליפות היצרנים, המירוץ האחרון ל-2022 הוקדש לאיש אחד – סבסטיאן פטל.

הנהג הגרמני ערך היום (ראשון) את מירוצו האחרון, ובכך חתם את אחת הקריירות המפוארות בהיסטוריה של הספורט המוטורי. פטל אמנם זכה ארבע פעמים באליפות העולם, אך בשנים האחרונות דשדש באמצע הטבלה ובמירוץ האחרון שלו הצליח להשתחל לעשירייה הפותחת. הנהג של אסטון מרטין סיים במקום העשירי ובכך השיג את הנקודה האחרונה בקריירה.

המנצח הגדול במירוץ היה מקס ורשטאפן. האלוף ההולנדי זינק ראשון והוביל לכל אורך הדרך, אך את מטרת העל איתה הגיעה רד בול למירוץ היא לא הצליחה להשיג. סרחיו פרס מרד בול ושארל לקלר הגיעו לאבו דאבי כשהם בשוויון נקודות במקום השני בדירוג הנהגים. הערב, לקלר סיים שני והקדים את פרס במקום אחד – גם במירוץ האחרון וגם בדירוג הכללי.

בנוסף, פרארי הצליח לשמור על המקום השני בטבלת היצרנים לאחר שמרצדס צמצמה ממנה פערים בשבועות האחרונים. לואיס המילטון סיים את העונה בטעם מר, לאחר שנאלץ לפרוש שתי הקפות לסיום ואיבד את המקום החמישי בדירוג הכללי לקרלוס סאינס.

דירוג סופי של טבלת הנהגים:

1. מקס ורשטאפן (רד בול) – 454 נקודות
2. שארל לקלר (פרארי) – 308 נקודות
3. סרחיו פרס (רד בול) – 305 נקודות
4. ג'ורג' ראסל (מרצדס) – 275 נקודות
5. קרלוס סאינס (פרארי) – 246 נקודות
6. לואיס המילטון (מרצדס) – 240 נקודות