פרשת הסחיטה מסתבכת: "אקס ברצלונה איים להפיץ תמונות אינטימיות שלי"

play
השאיר אותה ואת הבת החולה מאחור. מריה מוראן | צילום מסך, מתוך אינסטגרם
"האדישות של בנזמה מבלבלת את ריאל מדריד ואנצ'לוטי" 02:04

יספר סילסן, שוער בארסה בין 2016-2019, איים להדליף תמונות פרטיות וסרטונים של האמא של הילדה שלו כדי שתעשה הפלה, כך היא טוענת: "מנסה להשתיק אותי כדי שארגיש כמו זבל"

(גודל טקסט)

חברתו לשעבר של שוער ברצלונה לשעבר, יספר סילסן, האשימה אותו בניסיון סחיטה שלה במטרה שתעבור הפלה.

עיתונאית הספורט הספרדייה מריה מוראן טוענת שסילסן, ששיחק שלוש שנים בקאמפ נואו בין השנים 2016 ל-2019 ומשחק כעת בהולנד מולדתו בניימיכן, איים להדליף תמונות אינטימיות שלה אם היא לא תעשה מה שהוא דורש.

היא ילדה בת תינוקת, קאייטנה, באוקטובר 2021, אך רק בנובמבר האחרון התגלה השוער כאבא. מוקדם יותר השנה התברר כי על פי הדיווחים היא תבעה אותו לאחר שהגישה תלונה על נטישת משפחה.

העיתונאית הספרדייה מריה מוראן
יוצאת למלחמה. מריה מוראן | צילום מסך, מתוך אינסטגרם
יספר סילסן לצד העיתונאית מריה מוראן
טוען שהוא זה שנסחט. סילסן | צילום מסך, אילוסטרציה

מוראן התייחסה לפרשה בתקשורת ההולנדית וסיפרה שהיא נסחטה "כמעט מדי יום" על ידי סילסן. לדבריה, "יספר איים וסחט אותי מספר פעמים, גם כשהייתי בהריון.

"הוא הפחיד אותי מאוד. הוא ניסה לגרום לי לעשות הפלה. ואם לא, הוא אמר שיפרסם תמונות וסרטונים פרטיים שלי. הוא סחט אותי כמעט מדי יום. גם אסור היה לי לדבר עם התקשורת".

סילסן הואשם גם בהתעלמות מקיומו של ילדתו, גם כשהיא אושפזה בבית החולים עם בעיות נשימה.

האמא המשיכה: "לא אכפת לי מהחיים של האיש הזה. אכפת לי רק מהבת שלי, אני חייבת לוודא שיש לה אוכל.

"אדם שמעולם לא שאל על בתו, אפילו כשהייתה בבית חולים עם בעיות נשימה, לא ראוי לכבוד. הוא ידע שבתו חולה מאוד ומאושפזת בבית חולים. אבל כנראה שלא היה אכפת לו".

היא גם פרסמה הודעה ארוכה לאינסטגרם על בתה ביום האישה הבינלאומי בשבוע שעבר, וכתבה: "החיים הם מסע נפלא אך יחד עם זאת קשה להיות אישה.

"למרבה הצער אמא נאלצה לשמור על פרופיל נמוך כדי 'לנצח' בקרב נגד גברים חזקים שחושבים שכסף יכול לקנות הכל. ובכן, הכל מלבד אהבה וכבוד אמיתיים.

"האמא הזאת ספגה איומים רבים מאותם 'אנשים' שהרגישו שיש להם את הזכות להחליט על החיים, על החיים שלך. היא סבלה הרבה עלבונות מאנשים שמנסים להשתיק אותי כבר שנתיים, שרוצים שארגיש קטן, כדי שארגיש כמו חתיכת זבל".

יספר סילסן על רקע תמונתה של העיתונאית מריה מוראן
לטענתה, הוא איים עליה שוב ושוב. מדי יום | צילום מסך, מתוך טוויטר
העיתונאית הספרדייה מריה מוראן
השאיר אותה ואת הבת החולה מאחור. מריה מוראן | צילום מסך, מתוך אינסטגרם

על פי הדיווחים בספרד, במהלך שלוש השנים בהן שיחק בולנסיה בין 2019 ל-2022, סילסן ניהל רומן עם העיתונאית ושדרית הקווים הספרדייה מריה מוראן. בתביעה שהגישה מוראן נגד סילסן, היא טענה שזמן קצר אחרי שהודיעה לסילסן שהיא בהיריון ממנו, הוא בגד בה ואף התרברב בפניה בנשים הרבות איתן בילה.

ההתנהלות הפושעת באמת החלה רק אחרי הלידה, כשהתברר שנולדה לשניים בת עם מום מולד נדיר. לטענתה של מוראן, סילסן הגיע לבית החולים כדי לפגוש את בתו הטרייה, אבל החליט להתכחש אליה אחרי שגילה שהיא חולה. הוא נטש אותה ואת האם בבית החולים וסירב לממן את הוצאות האשפוז היקרות, שהגיעו ליותר מ-2,000 יורו (זאת למרות שהרוויח בזמנו יותר משישה מיליון יורו בעונה).

החל מאותו רגע, סילסן סירב לשלם דמי מזונות, או שילם אותם באופן חלקי. ההוצאות הרפואיות שהיו כרוכות בטיפול בתינוקת החולה הלכו וגדלו, אבל סילסן סירב לתמוך בה. בסופו של דבר נאלץ סבה של האם, קשיש בן 90, "לשבור" את חסכונותיו ולבזבז חלק מכספי הירושה, כדי לעמוד בתשלומים. סילסן טען להגנתו שהאם דורשת סכומים גבוהים בהרבה מכפי שמגיע לה על פי חוק, ושלמעשה הוא זה שנתון לסחיטה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי