רוצח מאמן הכדורגל שזיעזע את ניו יורק, נשלח ל-94 שנות מאסר

play
אוראה משמאל, וג'ונס | צילום מסך, אילוסטרציה דיילי מייל
תמונתו של הרוצח אורלנדו אוראה לצד תמונתם של מייק ג'ונס ובת זוגו 00:54

אורלנדו אוראה טעה בזיהוי, דקר את מייק ג'ונס במרכז מנהטן ונמלט למקסיקו. הוא אותר שש שנים לאחר מכן וירה למוות בשני סוכני אינטרפול. 10 שנים וחצי אחרי מקרה הרצח הראשון, נגזר דינו במקסיקו סיטי

(גודל טקסט)

בית המשפט במקסיקו סיטי גזר על הרוצח המתועב אורלנדו אוראה, מאסר של 94 שנים ו-9 חודשים. אוראה רצח באוקטובר 2012 את מייק ג'ונס, אנגלי בן 25 שאימן בקבוצת הנוער של ניו יורק רד בולס. ג'ונס בילה את חברתו במסיבה בצ'לסי שבניו יורק ובסביבות 4:30 הם נפרדו וכל אחד פנה לדרכו. הוא צעד ברחובות מנהטן כשלפתע ניגש אליו אדם, דקר אותו בבטן ובצוואר וחתך את אוזנו. הפציעה הייתה פטאלית ומאמן הכדורגל איבד את חייו.

צוות החקירה לא הצליח לאתר עדי ראייה בגלל השעה המאוחרת ורק אחרי כ-60 שעות של צפייה בחומרים ממצלמות אבטחה באזור, הצליח לזהות את אוראה כחשוד מרכזי. כוחות הביטחון בנמלים והגבולות קיבלו התראה מיידית, אבל זה היה מאוחר מדי ואוראה כבר נמלט בטיסה מנמל התעופה JFK למקסיקו.

החשד היה שאוראה, אז בן 32, רצח את מאמן הכדורגל בגלל טעות בזיהוי. בהמשך נמצא בדירתו של הרוצח מכתב בו הוא התנצל – כנראה לאחר שהבין שטעה בזהות האדם בו רצה לפגוע.

תמונתו של הרוצח אורלנדו אוראה לצד תמונתם של מייק ג'ונס ובת זוגו
אוראה משמאל, וג'ונס | צילום מסך, אילוסטרציה דיילי מייל

ארה"ב הגישה למקסיקו בקשה להסגיר את אוראה, אבל הוא אותר רק אחרי כשש שנים. בספטמבר 2018 הגיעו כוחות גדולים של משטרת מקסיקו לדירה שאוראה שכר במקסיקו סיטי ובין הצדדים התפתחה תקרית ירי ממושכת, שבמהלכה מצאו את מותם שני סוכני אינטרפול.

הרצח של ג'ונס, יליד ליברפול שעבר במחלקת הנוער של ניו יורק רד בולס במשך חמש שנים, הכה גלים. בניו יורק נדהמו מהקלות בה אדם נדקר ברחוב מרכזי, בלי מניע ברור. האפשרות של שוד נשללה מיד אחרי שעל הנרצח נמצאו הארנק שלו כולל תכולתו המלאה, ומכשיר הטלפון הסלולארי.

גופתו של ג'ונס הוטסה למולדתו ומאות בני אדם ליוו אותו בדרכו האחרונה בעיר פרסטון שבלנקשייר. בניו יורק נערך טקס אזכרה והונחו זרי פרחים במקום בו הוא נדקר. במשחק של ניו יורק רד בולס נגד קנזס סיטי ב-MLS, שחקני הקבוצה לבשו חולצות עליהן נכתב "ג'ונסי" ונערכה דקת דומייה.

זירת הרצח של מאמן הכדורגל מייק ג'ונס בניו יורק, 2012
זירת הרצח במנהטן | אימג'בנק GettyImages, Spencer Platt

הורים של ילדים שג'ונס אימן, סיפרו: "אנחנו שבורי לב. הוא היה כל כך אדיב, כל כך חיובי. תמיד חייך, תמיד גרם לילדים ליהנות באימונים. זו טרגדיה. אין מילים שיתארו את האסון הזה".

אתמול, 10 שנים וחצי אחרי שאוראה רצח את ג'ונס וארבע שנים וחצי אחרי שירה בשני סוכני אינטרפול, נגזר דינו. הוא לא הוסגר לארה"ב בגלל מקרי הרצח שביצע על אדמת מקסיקו ונשלח למאסר של 94 שנים. את חייו הוא צפוי לסיים מאחורי סורג ובריח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי