עדן פינס, ידעת? לחבר הכדורגלן החדש שלך יש עבר מפוקפק

play
עדן פינס, מתיאס נורמן | צילום מסך, אינסטגרם, גטיאימג'ס (אילוסטרציה)
הולאנד כבש ונפצע, סקוטלנד הבקיעה פעמיים אחרי הדקה ה-87 וניצחה 02:14

הדוגמנית הישראלית במערכת יחסים עם מתיאס נורמן, שעורר סערה בנורבגיה כשהחליט לעבור דווקא לרוסיה למרות הסנקציות עליה בעולם הכדורגל, ובעקבות זאת הוגדר במולדתו כציני וחמדן: "נקווה שלא ימצא עצמו בכלא"

(גודל טקסט)

מדורי הרכילות מפרסמים שהדוגמנית הישראלית עדן פינס מנהלת מערכת יחסים עם הכדורגלן הנורבגי מתיאס נורמן, וחובבי הכדורגל זוכרים היטב שמדובר בשחקן שבעברו יש פרשה שעוררה לא מעט כותרות. פינס, כידוע, הייתה מקורבת לניימאר ולמספר נוסף של כדורגלנים מפורסמים, אבל הפעם זה נראה רציני יותר, כשהיא העלתה תמונות של השניים מבלים יחד ביוון.

נורמן, 27, בעל 12 הופעות בינלאומיות במדי נבחרת נורבגיה, משחק בדינמו מוסקבה. לא ברור עד כמה מטריד את פינס הרזומה המקצועי של נורמן, אבל מדובר בכדורגלן שנחשב לכישרוני מאוד, ובנורבגיה צפו לו עתיד מבטיח. הוא גדל בבודו גלימט, ומגיל צעיר היה תחת עיני הסקאוטים מאירופה. הוא עבר לאקדמיה של ברייטון, אבל חזר לנורבגיה, שם שיחק במולדה תחת אולה גונאר סולשיאר, לצד עוד נער מבטיח, ארלינג הולאנד.

משם עבר ל-FC רוסטוב, ושם החל לממש את הפוטנציאל שלו, כשב-2019 מזומן לסגל נבחרת נורבגיה והופך לשחקן קבוע בהרכב. לצערו, הוא סבל מכמה פציעות שהפריעו לו, אבל זה לא מנע מנוריץ' להחתים אותו מיד עם העפלתה לפרמיירליג. גם בנוריץ' הוא עבר פציעה, ולאחר מכן כבר החל לככב בכותרות, ולא בצורה שבה קיווה.

זה התחיל בכך שהוא כבר סיכם על מעבר ללצ'ה האיטלקית, נחת באיטליה, התקבל על ידי אוהדים והצטלם עם צעיף, אבל כבר למחרת לצ'ה הודיע שהעסקה בוטלה בגלל סיבות ביורוקרטיות.

הכדורגלן הנורבגי מתיאס נורמן
"נורמן יצא מהפרשה ציני, אנוכי, חמדן ובור" | אימג'בנק GettyImages, Stephen Pond

לאחר מכן הוא החליט לחתום בדינמו מוסקבה, וההתאחדות הנורבגית הודיעה בזעם: בגלל שהחליט לחתום ברוסיה, השחקן מורחק מסגל הנבחרת. נורבגיה כזכור הייתה אחת מהמדינות שנקטו בצעדים הכי קיצוניים במסגרת הסנקציות נגד רוסיה שעקבות המלחמה שהכריזה בפלישה לאוקראינה. יו"ר ההתאחדות הודיעה: "עקרונית זה לא תפקידנו לשפוט לאיזו קבוצה שחקן צריך לעבור, אבל כאן אנחנו במצב עדין. כל המדינה, כל הכדורגל האירופאי, החליטו להגביר את הלחץ על רוסיה, שמשתמשת כספורט ככלי לגיטימציה בעולם. כל הקבוצות שלה מושעות מאירופה, ואנחנו החלטנו שנורמן לא יכול לייצג את נורבגיה כל עוד הוא משחק בקבצה רוסית".

המאמן, סטאלה סולבאקן, אמר: "אני חושב שזו הייתה טעות גדולה לגמרי מצדו לעבור לרוסיה, בחירה לא נכונה, ויש לה השלכות. אני לא יודע אם הוא לעולם לא יוכל לחזור לנבחרת, אבל עכשיו זה ממש לא בא בחשבון".

המעבר שלו עורר זעם גדול בנורבגיה, וב"NRK Sport", גוף התקשורת הפופולרי במדינה, נכתב: "נורמן יצא מהפרשה ציני, אנוכי, חמדן ובור". רבים טענו שהוא מביך את עצמו "עבור בצע כסף", והפרשן של "Dagbladet" אסטן סאטר כתב עליו: "הוא לא מבין שזה מהלך שמשפיע על כל הקריירה שלו? הוא איבד את הערך שהיה לכדורגל שלנו… עכשיו רק נקווה שלא ימצא את עצמו בכלא, כפי שקרה לכדורסלנית בריטני גריינר".