אקס נבחרת ישראל נגד סבע: "איפה היית כשילדים ישראלים נרצחו?"

play
דיא סבע, שחקן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
רימונים, נשקים וטילים: אמצעי הלחימה של חמאס שנתפסו בשטח ישראל 02:06

אחרי שאשתו של שחקן מכבי חיפה עוררה סערה, הכדורגלן זעם: "איפה היית כשילדות ישראליות נאנסו, נרצחו ונשרפו? איפה היית, איפה?"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

נרמין סבע גרמה לסערה גדולה אתמול (שלישי). כזכור, אשתו של דיא סבע שיתפה סטורי שטוען כי "אין הבדל בין ילד בעזה לבין ילד בישראל" וכי 800 ילדים כבר נהרגו ברצועה. לפני שישה ימים שחקן מכבי חיפה כתב בסטורי שלו ש"המראות קשים והכאב גדול, מתפללים לימים של שקט". מי שממש לא התחבר לדברים של גברת סבע הוא בוריס קליימן, שוער נבחרת ישראל לשעבר, שתקף.

הסטורי שהעלה בוריס קליימן | מסך, אינסטגרם

קליימן, שלא התרגש מהתגובה של סבע לפני שישה ימים, כתב אז: "מה שנקרא פוליטקלי קורקט". אתמול החליט הושער לתת את דעתו גם על הדברים ששיתפה נרמין: "אחד כותב פוסט בשביל לצאת "בסדר", פוליטיקלי קורקט. ואז באה גברת סבע וכותבת על "אנושיות". איפה היית כשתינוקות ישראלים נרצחו או נשרפו?" הטיח הכדורגלן שלא מפסיק לשתף בחשבון הפרטי שלו סרטונים ותמונות המציגים את חמאס כדאעש. קליימן הוסיף וכתב: "איפה היית כשילדות ישראליות נאנסו, נרצחו ונשרפו? איפה היית? איפה היית כשילדים והורים נרצחו, נשרפו ונחטפו?! איפה?" 

לאחר הדברים של נרמין שגרמו לתסיסה גדולה והיו גם נשים של כדורגלנים כמו ליז שכטר ומאי ורד שתקפו את דבריה, היא ניסתה למזער את הנזק: "אולי הבינו אותי לא נכון, מי שמכיר אותי ואת בעלי מקרוב יודע מי אנחנו, גדלנו עם יהודים, שיחקנו והיינו באותו בית. זה לא הערכים שגדלתי עליהם, ברור שאני מזועזעת מכל מה שקרה ומגנה את זה".

נרמין המשיכה: "אני לא עושה שום השוואות, זה יצא מפרופורציה, הכוונה שלי רק טובה. אין בנאדם אנושי שיכול לתמוך בהריגת ילדים, נשים ובני אדם. אני רואה סרטונים ואני לא מאמינה שזה אמיתי ושזה באמת קרה. זה לא מתקבל על הדעת. זה לא כתוב ולא רשום לא בקוראן, לא בתורה ולא בשום ספר אחר. כשאני רואה סרטון של ילד בבית החולים פצוע, כואב לי לפני שאני יודעת אם הוא יהודי, ערבי, מוסלמי או כל דעת אחרת".

לסיכום, כתבה: "אני מתנצלת בפני כולם, לא התכוונתי. מאחלת לכולם שנדע ימים טובים יותר ושקטים יותר". על אף התנצלותה והבהרתו של שחקן מכבי חיפה, בהנהלת המועדון מתכוונים לערוך עימו בירור ולדרוש ממנו הסברים על ההתנהלות

סבע התנצל גם הוא אתמול. השחקן כתב: "בעקבות הפוסט של אשתי שעורר סערה, חשוב לי להדגיש שלא ידעתי מה היא מעלה. ברגע שראיתי את הפוסט ביקשתי שזה יימחק מיד. חשוב לי להבהיר שהכוונה שלה אנושית בלבד, רואים כל היום סרטונים מזעזעים, היא לא עושה השוואות, היא שיתפה פוסט של שלום מטעם בחור יהודי בכלל וחשבה שהיא מעבירה מסר של פיוס ושלום. היא עשתה את זה בתום לב אבל היא טעתה ועל זה אני מצטער".

"אני והיא דיברנו עם חברים שלנו מהדרום, שהבית שלנו פתוח בפניהם ושיבואו להיות אצלנו עד שהאירוע יעבור. מצמרר ומזעזע מה שקרה, מגנים בכל צורה את מה שהיה, לא מאמינים שזה אמיתי. כל יום רק העמיק את הזעזוע וההבנה שדברים כאלה לא יכולים לקרות בין אנשים".

"זה ברור שהחצים יופנו אליי, מי שמכיר אותנו יודע מי אנחנו, מה אני עושה בשביל ילדים וכמה חברים יהודים יש לי. לאשתי יש חולשה מאוד גדולה לילדים קטנים, וזה רק בא מהאנושיות, כי באמת רואים דברים מזעזעים. מתנצל בשמה ומאחל חיים וימים טובים יותר".

דיא סבע מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

בסטורי שעורר סערה, גברת סבע שיתפה את דבריו של אלון לי גרין, מנהל שותף של תנועת "עומדים ביחד" ושם נכתב בין היתר: "אין הבדל בין ילד לילד. צריך להגיד את זה, אבל גם בעזה יש ילדים, וכבר 800 ילדים מתים בעזה מההפצצות שלנו, בין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס לבין ההפצצות שלנו. אנחנו חייבים לעשות הכי כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת. אין הבדל בין ילד לילד". מאז הספיקה נרמין סבע למחוק את הסטורי.

יניב קטן, מגדולי שחקני מכבי חיפה, מיהר להביע את דעתו בתוכניתו ב"רדיו חיפה": "קראתי את הפוסט של אשתו של סבע, זה גועל נפש אחד גדול. מה שכתבה זה זוועתי, היא לא הייתה כותבת את זה ללא הסכמתו של סבע. אני מציין את דעתי האישית בלבד – לא הייתי נותן לו יותר לעולם ללבוש את החולצה של מכבי חיפה. סבע, סע לטורקיה או לקטאר, יקבלו אותך שם בברכה, אני גם אקנה לך את כרטיס הטיסה. לא אהבתי את המילים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי