מאור בוזגלו המום: "זרע עמלק בתוכנו. תגידו לי, זה אמיתי?"

play
מאור בוזגלו | ניב אהרונסון
תיעוד דרמטי מתוך המטוס: כוחות הביטחון ברוסיה עוצרים את המתפרעים על מסלול הנחיתה 00:25

שחקן העבר לא האמין לדבריה של נציגת האגודה לזכויות האזרח, שדרשה ביקורים לאסירים ביטחוניים בעיצומה של מלחמת חרבות הברזל. גם גורדנה כעס: "רק לפגוש אותך פנים מול פנים ולהגיד לך מה אני חושב".

(גודל טקסט)

בעיצומה של מלחמת "חרבות הברזל" ואחרי הטבח הנוראי בעוטף עזה, נציגת האגודה לזכויות האזרח דרשה הקלות לאסירים – וסולקה מהאולם. יושב ראש הוועדה לביטחון לאומי, חבר הכנסת צביקה פוגל, החליט לסלק מישיבת הוועדה בכנסת את עו"ד דבי גילד-חיו, שדרשה ביקורים לאסירים ביטחוניים.

כצפוי, הדרישה שלה עוררה זעם רב בציבור הישראלי, שכן חלק מהמשפחות עדיין לא קמו מהשבעה על יקירהם ואילו רבים אחרים עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה. גם בכדורגל הישראלי לא הצליחו להישאר אדישים לדברים, כשמי שהתבטא בזעם הוא רועי גורדנה מהפועל באר שבע, שמרבה להגיב באינסטגרם לאחרונה.

גורדנה הזועם כתב: "חלאות כמוך הם הסרטן במדינה הזאת. רק לפגוש אותך פנים מול פנים ולהגיד לך מה אני חושב עליך. צריך לרדוף אנשים כמוך, צריך לעשות הכל כדי לשים אותך בעזה עם "המשפחות" שאת כל כך דואגת לילדים שלהם. החלאות שאנסו, טבחו וחטפו אותנו!".

לא מעט כדורגלנים נוספים התבטאו בנושא שהצליח לעורר לא מעט הדים ולהרגיז רבים, ביניהם גם שחקן העבר והפרשן מאור בוזגלו, שכתב בסטורי: "זרע עמלק בתוכנו! תגידו לי, זה אמיתי?".

הסטורי שהעלה רועי גורדנה | מסך, אינסטגרם
הסטורי של בוזגלו | מסך, אינסטגרם

מהאגודה לזכויות האזרח נמסר כי "מדובר בסרטון מניפולטיבי ומסוכן. הדיון לא עסק כלל בביקורי משפחות אצל אסירים, ובטח לא בעצירי חמאס, אלא בהמשך ההכרזה על מצב חירום כליאתי שמאפשר, בין השאר, לפגוע בזכויות הכי בסיסיות של אסירים, כולל באסירות בנווה תרצה, שאין להם קשר לטבח הנוראי של 7.10 וגם לא לחמאס.

"נציגת האגודה לזכויות האזרח עמדה בדיון על חלופות אפשריות לצמצם את הפגיעה, דרישה שעלתה גם מנציגי משרד המשפטים והסנגוריה, ומתחייבת מהחוק.

"מדובר בדברים שהוצאו מהקשרם לחלוטין ע"י ח"כ פוגל מעוצמה יהודית, תוך שהוא חושף את נציגת האגודה לאיומים על חייה. מכונת הרעל הזאת מיועדת להסיט את הזעם הציבורי ממחדלי הממשלה. ככל שהמניפולציה הזו תמשיך, נשקול לראשונה בחמישים שנות קיומה של האגודה לנקוט בצעדים משפטיים נגד מי שמשתתף בקמפיין ההסתה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי