ריקוד בעירום ומכות ביציע העיתונות: הסקנדלים באליפות אפריקה

play
אוהדת חוף השנהב באליפות אפריקה | GettyImages, FRANCK FIFE/AFP
עיתונאי חוגג "חצי עירום" ביציע העיתונאים באליפות אפריקה 00:17

אחרי מספר תקריות שבהן אנשי תקשורת התפרעו, קיללו שחקנים והתקוטטו, מארגני האליפות נאלצו לצאת בהגבלות ואיומים: "כשמישהו רוקד עירום ביציע העיתונאים, זה לא מקובל"

(גודל טקסט)

התנהגות שערורייתית של עיתונאים באליפות אפריקה בחוף השנהב גרמה להתאחדות הכדורגל של אפריקה לפרסם הנחיות חדשות ולהדק את המגבלות על אנשי תקשורת ועל הגישה שלהם ליציעים בעקבות התייעצות עם המשטרה המקומית.

התנהגותם של כמה וכמה עיתונאים בטורניר עוררה לא מעט תקריות מביכות ביציע התקשורת, עם מריבות, הקנטות ו"חצי עירום" שעלו לכותרות. "מישהו רקד עירום ביציע העיתונאים", אמר גורם בהתאחדות האפרייקאית לעיתונאים שהתאספו באצטדיון פליקס הופה-בויני באבידג'אן ביום שישי, תוך הסבר על ההנחיות החדשות. "אנחנו לא יכולים לקבל את זה… אנו מבינים שכולנו אוהדי כדורגל ונלהבים מהנבחרות הלאומיות שלנו, אבל מצופה מעיתונאים לשמור על סטנדרטים מקצועיים".

אוהדת חוף השנהב
אווירה ססגונית וייחודית, אבל יש גבול. אליפות אפריקה | אימג'בנק GettyImages

עיתונאי חוגג ביציע בלי חולצה

המארגנים הודיעו שהם יגרשו ויבטלו את האקרדיטציה של כל איש תקשורת המעורב ב"חגיגות פרועות והקנטות של עמיתים אחרים לתקשורת".

אחת השערוריות הייתה לאחר התיקו 2:2 של גאנה מול מוזמביק, כאשר עיתונאים צעקו על שחקנים וקיללו אותם במיקס-זון. שחקני חוף השנהב ספגו גם הם הקנטות על ידי עיתונאים בעקבות תבוסתם 4:0 לגינאה המשוונית. במשחקים של סנגל-גינאה ומרוקו-דרום אפריקה נראו עימותים בין אנשי תקשורת נסערים. אחד משחקני גאנה נאלץ להתנצל, כשניסה לתקוף עיתונאי שהקניט אותו.

התקרית ששברה את המארגנים הייתה התנהגותו של כתב מחוף השנהב במהלך הניצחון של נבחרתו על סנגל, כאשר ברשת הופצו סרטונים שלו רוקד בחצי עירום ביציע העיתונאים. "מכות, קללות, התחכמויות, זה מחזה מעיק ומביך מאז תחילת האליפות", נאמר בהצהרה, "חללי העבודה של התקשורת הפכו לזירת אגרוף, או אפילו פשוט לרחבת ריקודים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי