דוגמנית העבר חושפת: "נערות המסלול" בפורמולה 1 עברו הטרדות מיניות רבות

play
מודעת גם לאחריות שלה. מסנג'ר (משמאל) | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 2.5 05:24

מלינדה מסנג'ר, כיום מגישת טלוויזיה, הייתה בשנות ה-90 חלק מהנוהל המיושן, שב-2018 בוטל. על ההטרדות הרבות שעברה: "הכל היה לא בסדר"

(גודל טקסט)

מלינדה מסנג'ר, דוגמנית בריטית לשעבר וכיום מגישה בטלוויזיה, סיפרה שבמהלך עבודתה כ"נערת מסלול" בפורמולה 1 היא עברה שורה ארוכה של הטרדות מיניות. החל משנת 2008 מארגני הפורמולה 1 הודיעו שהם מבטלים את הנוהל המיושן עם ה-"grid girls", ששימשו מעין "קישוט" על מסלול סביב הנהגים והצופים. לדברי מסנג'ר, "הכל שם היה טעות אחת גדולה".

בעבר היא הייתה "נערת זוהר" שדגמנה והופיעה אף ב"עמוד 3" של ה"סאן" האנגלי, וכיום מסנג'ר כבר בת 51 ומביטה בצורה שונה על העבר. "באחת הקבוצות של הפורמולה היה 1 היה מסאג'יסט של הנהגים, והוא הציע עיסוי גם לבנות של המסלול", נזכרה בריאיון עמה, "ובתמימותי המטופשת, אמרתי לעצמי 'הו, איזה יופי, מסאג', זה יהיה ממש נחמד עכשיו'. אבל אז, אחרי שזה התחיל, פתאום הבנתי, אוי, הכל פה לא בסדר. למזלי, הצלחתי לחלץ את עצמי מהמצב הזה. לא דיווחתי על האיש הזה, שמתי את זה מאחוריי".

הדוגמניות (משמאל לימין): מלינדה מסנג'ר, קייטי פרייס, אמה נובל
מודעת גם לאחריות שלה. מסנג'ר (משמאל) | רויטרס
מלינדה מסנג'ר והדוגמנית קייטי פרייס לצד נהגי פורמולה 1 רלף שומאגר (מימין) ודיימון היל
| אימג'בנק GettyImages, Clive Mason

לדבריה, הוא ממש לא היה היחיד: "היו מאות מקרים כאלה. באמת. מאות! אבל זה מה שיש". כמו כן, היא מודה: "היו לי חיים מלאים, עם המון הזדמנויות שיצרתי לעצמי, חלק מהחוויות טובות, חלקן פחות. אל תשכחו, אני חשפתי עצמי בהסכמה מלאה, שמחתי מאוד על זה ששילמו להיראות זוהרת, כך שזו חשיפה עצמית. אני בסדר עם זה. זה היה חלק מהמשחק.

"פשוט פעם לא ידעתי איך לשמור על עצמי. לא היו לי גבולות. לא ידעתי איך לומר לא. לא ידעתי איך לצאת ממצבים לא נעימים. היום זה כמובן אחרת. היום אני יודעת איך לדאוג לעצמי".

"נערות מסלול" במירוץ מונאקו, פורמולה 1
| אימג'בנק GettyImages, Dan Istitene

יש לציין שכיום עולם המירוצים שינה את הגישה המיושנת, שבמסגרתה נשים יפות מסתובבות על המסלול בלבוש מהודר ולפעמים מספקות מטריות לנהגים על מנת להגן עליהם מהשמש. למעשה, סבב הפורמולה 1 נהנה מעלייה בפופולריות בעקבות הסדרה המצליחה בנטפליקס, ונרשמה עלייה משמעותית במכירת כרטיסים לנשים. באוסטרליה דיווחו השנה ש-398 מהכרטיסים שנמכרו למירוץ היו לנשים, בעוד ב-2019 הן היו רק 24 אחוזים מהמכירות.