"מר עולם" משלם את המחיר: האיש החסון בתבל "מתקשה לעמוד על רגליו"

play
שחק את הגוף. קולמן | אתר רשמי, אינסטגרם, ronniecoleman8
מפתח הגוף האמריקאי רוני קולמן 02:39

רוני קולמן, שזכה בתואר "מר עולם" 8 פעמים רצוף, טוען שהוא לא מתחרט על האימונים המפרכים שפגעו בגופו וגרמו לו להיות על כיסא גלגלים. הטרגדיה של הבאדי-בילדר המפורסם

(גודל טקסט)

רוני קולמן היה בעבר "מר עולם" אחרי שזכה בשלל תחרויות לפיתוח גוף, הוא כונה על ידי הקולגות שלו "המלך" בזכות מימדי גופי, השרירים העצומים שלו והכוח האדיר שהפגין, אבל כעת קולמן, בשנות ה-50 לחייו, חושף: אני כבר בקושי מסוגל ללכת. קולמן נחשב על ידי רבים בתור "הבאדי-בילדר הגדול בכל הזמנים", וכעת הוא מסרב להביע חרטה על הקריירה שגרמה לו כיום להיות מרותק לכיסא גלגלים.

הוא זכה בתואר "מר אולימפיה" (מר עולם) במשך שמונה שנים ברציפות החל מ-1998. קווין לוורון, שהיה אלוף עולם בהרמת משקולות, אמר בעבר על קולמן ש"העוצמה שלו היא לא אנושית, אין לך סיכוי להתמודד מולו, מה שיש לו זה מתנה משמים, גנטיקה מושלמת". בזכות הקריירה המצליחה והשרירים האימתניים הוא זכה לכינוי "המלך", אבל כעת המלך חושף שהיה חשש שהוא לעולם לא יוכל שוב ללכת בכוחות עצמו.

מפתח הגוף רוני קולמן
שחק את הגוף. קולמן | אתר רשמי, אינסטגרם, ronniecoleman8
מפתח הגוף רוני קולמן
על כיסא גלגלים. קולמן | אתר רשמי, אינסטגרם, ronniecoleman8

סיפור חייו כיכב בעבר בסרט בנטפליקס ששמו "Ronnie Coleman: The King", ובו הוא נראה הולך על קביים סביב שלושת ילדיו בני הארבע, כשהוא מתקשה לנשום ולהיעמד בכוחות עצמו. לדבריו, בעיות הבריאות שלו נובעות ממספר ניתוחים שנאלץ לעבור בגב ובמותניים. רופאים טוענים שהפציעות הן כמובן בעקבות שחיקה של הגוף ופגיעה בכל המערכות בעקבות שנים ארוכות של אימונים אינטנסיביים. "אני קם בבוקר, ואתה יודע, לוקח לי דקה רק להתרומם ולהתחיל", הוא מספר, "כבר התחלתי להתרגל לזה".

בתחילת דרכו היה שוטר, כאשר אחד מחבריו למשטרה הציע לו להשתתף בתחרות "מר טקסס", שתעניק לו מנוי בחינם לחדר כושר. לאט לאט הוא התמכר לאימונים ולפיתוח גוף, ולא עצר למרות כאבים ובעיות בגב.

מפתח הגוף רוני קולמן
הברגים בחוליות גבו של קולמן | אתר רשמי, אינסטגרם, ronniecoleman8

הוא עצמו סיפר שזכה בלא מעט תחרויות כשהוא סובל מכאבים ומפריצות דיסק. כעת בעקבות שלל הניתוחים הוא סובל מבעיות קשות ואיבד תחושה ברגליו. אחד הניתוחים היה לטיפול בארבע חוליות שנשברו בגבו, ובעקבותיו החל להשתמש במשככי כאבים חזקים, שמיועדים לחולי סרטן. "כמה זה כואב. מ-0 עד 10", הוא נשאל בסרט. "בדרך כלל 9 או 10. במופעים זה היה 12 או 13. זה כאב בלתי נסבל. כיום כשאני מופיע בפני אנשים אני רק יושב, ואנשים מצטלמים לידי". בעבר סיפר שהניתוחים שעבר עלו לו כ-2 מיליון דולר.

עם זאת, הוא נותר אופטימי, ולמעשה, בסרטונים חדשים מהתקופה האחרונה הוא מראה שהוא ממשיך לאמן את הרגליים למרות הכאב. "אני מתגעגע לזה", הוא מספר, "עדיין נשאר לי כוח".