הקבוצה רצתה לערוך מחווה לקהילת הלהט"ב, השחקנים התקוממו

שבעה שחקנים מקבוצת ראגבי אוסטרלית סירבו להופיע למשחק ליגה חשוב עקב כוונת המועדון לעלות עם פסים בצבע הגאווה על המדים

(גודל טקסט)

במאנלי וורינגה סי איגלס מליגת הראגבי האוסטרלית בסך הכול רצו לעשות מחווה קלילה למשחק הליגה הקרוב ב-NRL, הליגה הלאומית. במועדון תכננו לעלות למשחק הליגה הקרוב עם פסים בצבעי הגאווה על המדים לאור הזדהות עם קהילת הלהט"ב, אך נתקלו בהתנגדות קשה דווקא מצד שחקניהם. שבעה משחקני הקבוצה טענו כי לא יטלו חלק במשחק הליגה הבא, שהוא משמעותי למאנלי בנוגע להמשך העונה.

המחרימים טוענים כי הם לא מוכנים לשתף פעולה עם המחווה של קברניטי הקבוצה מסיבות דתיות. במועדון נבוכים מאוד בעקבות המקרה, אך החליטו לקחת אחריות והתנצלו גם בפני קהילת הלהט"ב – וגם בפני השחקנים, לאור העובדה שבהנהלה לא שאלו לדעתם לפני שקיבלו את ההחלטה.

מאמן הקבוצה דס האסלר דיבר במסיבת עיתונאים רשמית מטעם הקבוצה לאחר המקרה והתנצל בשם המועדון על "הטעות הגדולה" בהחלטה שהתקבלה מבלי להיוועץ בשחקנים קודם לכן. בנוסף, התנצל האסלר גם בפני קהילת הלהט"ב לאור ה"בלבול, חוסר הנוחות והכאב שנגרמו לאותן קבוצות בהן בכלל ניסינו להביע תמיכה".

בינתיים, השחקנים המחרימים ספגו ביקורות וטענות לצביעות לאור העובדה שלא עשו דבר כשעל מדי הקבוצה היו שמות של ספונסרים שעודדו הימורים ושתיית אלכוהול – שגם הם בחלקם עומדים בסתירה לאותם עקרונות דתיים.

איאן רוברטס, שחקנה לשעבר של מאנלי, שנודע כשחקן הראשון אי פעם בתולדות ה-NRL שיצא מהארון דווקא התייחס בסלחנות לכל הפרשה. "אני חושב שההכרה בטעות הייתה כנה ואותנטית. לדעתי ההתנצלות של של האסלר בפני שני הצדדים הייתה רגישה וייחודית והראתה את הכוונות הטובות שהיו מלכתחילה – חיבור הקהילה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי