גם בשחייה: בוטלו כלל התחרויות ב-30 הימים הקרובים

אביב ברזלי
אביב ברזלי | עמית שיסל, באדיבות איגוד השחייה בישראל

הנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה הביאו את האיגוד להחלטה על אי קיום הפעילויות בבריכה, כולל שחייה אמנותית. היו"ר סימון דוידסון: "לא נותר אלא להצטרף למאבק למיגור הווירוס"

(גודל טקסט)

הנחיות משרד הבריאות שיצאו אתמול (רביעי) ולפיהן אסורה התקהלות של מעל 100 איש במקומות סגורים, משפיעות גם על ענף השחייה. באיגוד השחייה ערכו דיון מעמיק הבוקר לגבי השפעות הנהלים החדשים והגיעו להחלטה המתבקשת כי כל תחרויות השחייה והשחייה האמנותית שהיו אמורות להיערך בישראל ב-30 הימים הקרובים מבוטלות בשלב זה, עד למתן הוראות חדשות מהרשויות.

ההחלטה משפיעה בראש ובראשונה על "אליפות עמק חפר הפתוחה", שהייתה אמורה להתקיים בסוף השבוע הבא במכון וינגייט בהשתתפות שיא של למעלה מ-800 שחייניות ושחיינים, כמו גם אליפות מכבי בשחייה אמנותית וגביע הפועל בשחייה לצעירים וכל תחרויות הליגה השונות. לצד התחרויות, מבוטלות גם כל הפעילויות הנוספות שהיו אמורות להיערך במסגרת האיגוד, בדגש על ימי האימון המרוכזים במסגרת פרויקטים U14 ו-U16/18. אגודות שירצו לקיים פעילויות פרטיות יכולות לעשות כן שלא במסגרת האיגוד, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.

בהמשך להנחיות, כל הטיסות לחו"ל אשר תוכננו במסגרת האיגוד מבוטלות, כולל התחרויות הבינלאומיות שגם הן הודיעו על ביטולן, ובכללן: תחרויות הרב אומות (קטגוריות נוער וקדטים), תחרות הסבב הנורדי בשטוקהולם (בוגרים) ותחרות גביע העולם בשחייה אמנותית ביוון. לגבי שחייני ומאמני הנבחרת שכבר שוהים בחו"ל – שחייני הבריכות הנמצאים במרכז המצוינות של האיגוד בסן דייגו ונבחרת השחייה האמנותית הנמצאת בליטא – ההחלטה כרגע היא להשאירם במסגרת האימונים המקומית תוך מתן דגש מיוחד על שמירה על בריאותם וצמצום פעילות שלא נחוצה.

יו"ר איגוד השחייה סימון דוידסון מסר: "בשעה כזו, בה כל מדינת ישראל מתגייסת לטובת מיגור וירוס הקורונה, לא נותר לנו אלא להצטרף למאמץ ולהודיע על ביטול כל הפעילויות הקרובות של האיגוד. אנו קוראים לכל משפחת השחייה הישראלית לנהוג באחריות ולהישמע להוראות משרד הבריאות, בשאיפה שהמשבר יחלוף ונוכל לחזור לקיים את הפעילות כסדרה בהקדם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי