צפו: שיא אירופי לנוער לאנסטסיה גורבנקו

השחיינית בת ה-17 רשמה הישג אדיר בליגת השחייה הבינלאומית בבודפשט, כאשר עצרה את השעון אחרי 2:06.46 דקות וקבעה גם שיא ישראלי חדש לבוגרות ב-200 מטר מעורב אישי

(גודל טקסט)

אנסטסיה גורבנקו רשמה הערב (שישי) הישג ענק בפתיחת ליגת השחייה הבינלאומית שנערכת בבועה בבודפשט, כאשר קבעה שיא אירופי לנוער ב-200 מטר מעורב אישי וגם שברה את השיא הישראלי לבוגרות, כאשר סיימה במקום השלישי בגמר ועצרה את השעון אחרי 2:06.46 דקות בבריכת 25 מטר.

מדובר בשיפור של יותר משנייה לשיאה הקודם של השחיינית מקריית ביאליק, אותו קבעה גם כן ב-ISL לפני שנה באותה בריכה בדיוק ועמד על 2:07.64. רק מלאני מרגאליס, שקבעה שיא אמריקני של 2:04.06, ואבי ווד הבריטית סיימו לפניה במשחה. גורבנקו מייצגת בתחרות את קבוצת לוס אנג'לס קרנט, אותה מאמן דייויד מארש, יועץ העל של איגוד השחייה והמאמן הראשי של מרכז המצוינות של האיגוד בארה"ב, כאשר בצוות הקבוצה איתו עוד שני מאמנים ישראלים, אמיר עופר והילה ראובני.

מי שמייצגת גם היא את הקבוצה מ-LA היא אנדראה מורז, אשר שחתה היטב את משחי השליחים עבור קבוצתה. הרביעייה של מורז סיימה במקום השני ב-4×100 חופשי, כשמורז רשמה זמן ביניים של 52.0 ש' (בלתי רשמי) כשחיינית השלישית ברביעייה, גורבנקו, שזינקה בקבוצה ב' של השליחות באותו משחה, רשמה 52.2 וסיימה עם קבוצתה במקום החמישי. 

לקינוח, זינקו השתיים גם למשחה השליחים ל-4×100 מעורב, כאשר מורז זינקה בו לסגנון החתירה וקבעה 51.92. גורבנקו שחתה את סגנון החזה וקבעה 1:04.90, כאשר הקבוצות שלהן סיימו במקומות 5 ו-7 בהתאמה. בפיסגת הטבלה בתחרות בתום היום הראשון נמצאת קבוצת קאלי קונדורס עם 280 נקודות. האלופה מהשנה שעברה אנרג'י סטנדרט שנייה עם 235, LA קרנט שלישית עם 214 ו-NY ברייקרס רביעי עם 154 נקודות.

אנדראה מורז, אנסטסיה גורבנקו
אנדראה מורז, אנסטסיה גורבנקו | איגוד השחייה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי