שישי באליפות אוסטרליה: ציציפאס ומדבדב ינסו להימנע מסנסציה

play
שישי באליפות אוסטרליה: ציציפאס ומדבדב ינסו להימנע מסנסציה |
תיקתקנו - סיכום אירועי היום בספורט, 19.1 06:22

אחרי ריבוי ההדחות של הבכירים בסבב, היווני (3) והרוסי (7) יחפשו כרטיס לשמינית הגמר. בנשים: שביונטק תקווה להתקרב להישג השיא שלה במלבורן

(גודל טקסט)

אליפות אוסטרליה הפתוחה, שסיפקה הפתעות ענק בדמות הדחה כבר בסיבוב השני של טניסאים בכירים כמו רפאל נדאל, קספר רוד, טיילור פריץ וסשה זברב, תימשך הלילה (בין חמישי לשבת) עם תחילת משחקי הסיבוב השלישי.

סטפנוס ציציפאס, שחקן טניס
"מכת" ההדחות של הבכירים הגבירה את סיכוייו לזכייה. ציציפאס | רויטרס

גברים

מרטון פוצ'וביץ' (הונגריה) – יאניק זינר (15, איטליה)
ההונגרי אמנם ניצח שבעה משמונת המשחקים שלו ב-2023, אך רובם היו בטורניר צ'לנג'ר מול יריבים מחוץ לטופ 100 בדירוג וגם בהם הוא נדחק לרוב למערכה מכרעת, כך שהוא לחלוטין אנדרדוג מול זינר שבשנה האחרונה ביסס את מעמדו כאחד הכישרונות הגדולים בסבב, כאשר העפיל לרבע גמר ומעלה בכל ארבעת טורניר הגרנד סלאם אשתקד.

סטפנוס ציציפאס (3, יוון) – טאלון גריקספור (הולנד)
השניים הללו נפגשים לראשונה, לאחר שבשני המוקדמים הראשונים ניצחו מבלי לשמוט מערכות בדרך. גריקספור, שנמצא ברצף אישי מצוין של שישה ניצחונות, ינסה להפתיע את אחד המדורגים הבכירים בתחרות שיצא עם ידו על העליונה בתשעת משחקי היחידים האחרונים שלו.

מקנזי מקדונלד (ארה"ב) – יושיהיטו נישיוקה (31, יפן)
האמריקאי, שאחראי על הסנסציה הגדולה ביותר עד כה בטורניר הנוכחי, לאחר שהדיח בסיבוב הקודם את האלוף המכהן רפאל נדאל והפך לשחקן היחיד מלבד נובאק דג'וקוביץ' שמנצח את הספרדי בשלוש מערכות מאז תומאש ברדיך באוסטרליה 2015. נישיוקה, שהעפיל מהשלבים הקודמים עם צמד ניצחונות בתוצאה 0:3, ינסה להוריד את מקדונלד לקרקע.

פרנסיסקו סרונדולו (28, ארגנטינה) – פליקס אוז'ה-עליאסים (6, קנדה)
סרונדולו נותר כארגנטינאי שמדורג הכי גבוה בתחרות אחרי שדייגו שוורצמן סיים את דרכו, אולם על אף חבטת כף היד המאיימת שלו, עד השנה הוא מעולם לא התקדם מעבר לסיבוב הראשון בגרנד סלאם. לאוז'ה-עליאסים, לעומת זאת, יש ניסיון רב על הבמות הגדולות בעולם הטניס והוא שואף לכל הפחות לשחזר את הישגו באוסטרליה מהשנה שעברה, אז נעצר רק ברבע הגמר.

מקנזי מקדונלד, טניסאי אמריקאי
מקדונלד ינסה להמשיך את מסע הקסם | אימג'בנק GettyImages, MANAN VATSYAYANA/AFP

קמרון נורי (11, בריטניה) – ייז'י להצ'קה (צ'כיה)
נורי נמצא בעלייה בשנים האחרונות ואשתקד הגיע לדירוג שיא – 8 בעולם – ורשם העפלה ראשונה בקריירה לחצי גמר גרנד סלאם, כשעשה זאת בווימבלדון לעיני הקהל הביתי. מנגד, בטורניר הנוכחי להצ'קה עבר את סיבוב הפתיחה בפעם הראשונה בגרנד סלאם החמישי שלו עד היום, וכעת הוא ינסה להפתיע את היריב הבריטי העדיף עליו על הנייר.

הוברט הורקאץ' (10, פולין) – דניס שפובלוב (20, קנדה)
אחרי שפיגר פעמיים במערכות בסיבוב הקודם, לפני שגבר 2:3 על לורנצו סונגו, הורקאץ' יפגוש בפעם החמישית בקריירה את שפובלוב כשהוא מוביל 1:3 במאזן המשחקים ביניהם. הקנדי המצוין מגיע אחרי ניצחון חלק על טארו דניאל היפני.

קארן חצ'אנוב (18, רוסיה) – פרנסס טיאפו (16, ארה"ב)
זו כבר השנה החמישית ברציפות בה קארן חצ'אנוב מגיע לסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה, אלא שבכל ארבע הקודמות הוא גם נעצר בשלב הזה, ומחר ינסה לשמור על מאזן מושלם מול טיאפו, אותו הכניע פעמיים בוויבמלדון ב-2018 וב-2021, כדי לרשום את הישג השיא שלו בקריירה במלבורן.

סבסטיאן קורדה (29, ארה"ב) – דניל מדבדב (7, רוסיה)
פיינליסט השנתיים האחרונות בטורניר היחידים עבר את שני הסיבובים הראשונים מבלי לשמוט מערכה, וינסה להפגין עליונות גם מול קורדה כדי להתקדם צעד נוסף לעבר המקום בו נעצר אשתקד וב-2021. באשר לקורדה, אמנם הייתה פגרה באמצע, אבל הוא נמצא במומנטום מצוין: האמריקאי הגיע לגמר בשלושה מארבעת הטורנירים האחרונים בהם השתתף בסבב, כולל לפני שבועיים באדלייד – שם נכנע לדג'וקוביץ'.

איגה שביונטק אליפות אוסטרליה
לא במומנטום הכי טוב, אבל עדיין המדורגת מספר 1. שביונטק | רויטרס

נשים

ג'סיקה פגולה (3, ארה"ב) – מרטה קוסטיוק (אוקראינה)
אחרי שנעצרה ברבע הגמר בשנתיים האחרונות, פגולה מקווה לרשום השנה את הישג השיא שלו באוסטרליה ולשם כך היא תחפש להשיג ניצחון שביעי ברציפות, כאשר בששת הקודמים היא לא אפשרה ליריבותיה לקחת אפילו מערכה אחת. קוסטיוק בת ה-20 תקווה להפריע.

איגה שביונטק (1, פולין) – כריסטינה בוקסה (ספרד)
מוליכת הדירוג העולמי, שזכתה בגרנד סלאם האחרון (ארה"ב) והניפה גביע גם ברולאן גארוס אשתקד, שואפת בטורניר הנוכחי לעבור את חצי הגמר לראשונה בקריירה במלבורן. בשבוע שעבר הפסידה לפגולה בשתי מערכות בגביע יונייטד, כך שהיא לא במומנטום הכי טוב שלה, לעומת יריבתה הבאה שזה עתה נכנסה למאייה הראשונה בדירוג.

מדיסון קיז (10, ארה"ב) – ויקטוריה אזרנקה (24, רוסיה)
למרות שהגיעה לחצי הגמר במלבורן בשני מקרים בעבר, האחרון בשנה שעברה, קיז מעולם לא הצליחה לנצח את אזרנקה שזכתה בשני תארי הגרנד סלאם היחידים שלה בקריירה דווקא באוסטרליה. צפוי כאן משחק מרתק ברמה גבוהה.

מריה סקארי טניסאית יוונייה
מריה סקארי מחכה לז'ו הסינית | אימג'בנק GettyImages, TPN

ברנרדה פרה (ארה"ב) – קוקו גוף (7, ארה"ב)
בדו-קרב האמריקאיות תנסה גוף להשוות את התוצאה הטובה ביותר שלה באוסטרליה עד היום, ולהעפיל לשמינית הגמר. פרה כבר הגיעה בטורניר הזה הכי גבוה שהצליחה אי פעם בגרנד סלאם, כך שבהיותה מדורגת 163 בעולם, זו תהיה הפתעה מוחלטת אם היא תצליח לגדוע את חלומות הזכייה של בת ארצה.

מריה סקארי (6, יוון) – לין ז'ו (סין)
היוונייה שחזרה מפיגור מערכה בדרך לניצחון על דיאנה שניידר ביום רביעי, רוצה להצדיק את מקומה בעשירייה המובילה בדירוג ולזכות סוף סוף בגרנד סלאם, כאשר עד כה הופעותיה בטורנירים הגדולים לא בדיוק היו משהו לספר עליו לנכדים.

משחקים נוספים:
ברבורה קרייצ'יקובה (20, צ'כיה) – אנחלינה קלינינה (אוקראינה)
קטרינה קוזלובה (אוקראינה) – ילנה אוסטפנקו (17, לטביה)
אלנה ריבאקינה (22, קזחסטן) – דניאל קולינס (13, ארה"ב)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי