גרנד סלאם ראשון בקריירה: סבאלנקה זכתה באליפות אוסטרליה

play
ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית | GettyImages, MARTIN KEEP/AFP
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 26.1 05:35

הבלארוסית חזרה מפיגור מול ריבאקינה בדרך להישג הכי גדול שלה אחרי 6:4, 3:6, 4:6 בתום שעתיים וחצי של טניס מותח

(גודל טקסט)

עשר שנים אחרי שוויקטוריה אזרנקה הייתה האחרונה שעשתה זאת, ארינה סבאלנקה הציבה היום (שבת) שוב את בלארוס על המפה של טניס הנשים כשזכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה – הגרנד סלאם הראשון שלה בקריירה. המדורגת 5 בתחרות עשתה זאת אחרי קרוב לשעתיים וחצי של טניס מותח והפכפך, שבסיומם גברה על ילנה ריבאקינה הקזחית 6:4, 3:6, 4:6.

אמנם ריבאקינה הייתה מדורגת נמוך יותר מיריבתה, והיא הפסידה לה גם בשלושת המפגשים הקודמים בין השתיים, אך אל המעמד הזה היא הגיעה מנוסה יותר בזכות הזכייה בווימבלדון אשתקד. סבאלנקה התקשתה בפתיחת גמר המייג'ור הראשון שלה בקריירה ונשברה פעמיים במערכה הראשונה. ריבאקינה חגגה עם 4:6, ונדמה היה שהיא בדרך לגרנד סלאם שני תוך פחות משנה.

דווקא אחרי שהפסידה מערכה לראשונה בטורניר, ולראשונה ב-2023, סבאלנקה הצליחה לייצר תפנית בעלילה. שבירה אחת שהעלתה אותה ל-1:3 במערכה השנייה הספיקה כדי לכפות מערכה שלישית אחרי 3:6 קשה.

המערכה השלישית והמכרעת הייתה מאתגרת לא פחות, אך שבירה קריטית שהעלתה את הזוכה הטרייה ל-3:4 עשה את ההבדל. ריבאקינה הצליחה להציל שלוש נקודות אליפות של יריבתה, אך בפעם הרביעית היא החטיאה, וסבאלנקה חגגה עם 4:6 אחרי שעתיים וחצי של טניס מותח.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית
הרגע שלה. סבאלנקה עם הגביע | רויטרס
טניסאית קזחית ילנה ריבאקינה עם טניסאית בלארוסית ארינה סבאלנקה
גמר נהדר ודרמטי. סבאלנקה וריבאקינה בסיום | רויטרס

מערכה 1

אחרי שמשחקוני ההגשה הראשונים עברו בשלום עבור השתיים, ריבאקינה שברה את הגשותיה של סבאלנקה ועלתה ל-1:2. הקזחית המשיכה לשלוט, כולל משחקון בו ניצחה על האפס בדרך ל-2:4.

סבאלנקה הצליחה להשיג שבירה קריטית ואיזנה ל-4:4, אך ריבאקינה התעשתה בדרך לשבירה השנייה שלה – 4:5 לקזחית. משם היא המשיכה לעוד משחקון עד האפס בדרך לניצחון 4:6 במערכה הראשונה אחרי 35 דקות של טניס.

ילנה ריבאקינה, טניסאית קזחית
המערכה הראשונה הייתה שייכת לה. ריבאקינה | רויטרס

מערכה 2

אחרי שהמערכה הראשונה התאפיינה במשחקונים קצרים וחד צדדיים, בתחילת המערכה השנייה קיבלנו תמונה שונה לחלוטין כששתי הטניסאיות גררו אחת את השנייה עד לקצה. ריבאקינה לא ניצלה שתי הזדמנויות לשבור כבר במשחקון הראשון.

לאחר מכן, בסיומו של משחקון ארוך ומייגע במיוחד, סבאלנקה השיגה את השבירה המיוחלת ועלתה ל-1:3. אחרי משחקון ארוך לא פחות הגדילה סבאלנקה עוד יותר את הפער – 1:4. ביתרון 2:5 פספסה סבאלנקה שתי נקודות מערכה ושבירה, אך בהמשך תיקנה וכפתה מערכה שלישית אחרי 3:6 תוך 57 דקות.

ארינה סבאלנקה, טניסאית בלארוסית
קאמבק אדיר. סבאלנקה | רויטרס

מערכה 3

שתי השחקניות שמרו על ההגשות, ריבאקינה נחלצה מנקודת שבירה של סבאלנקה ועלתה ל-2:3. ריבאקינה נשברה במשחקון ההגשה הבא שלה, וסבאלנקה עלתה ל-3:4 שמאוד קירב אותה לגביע.

סבאלנקה הצליחה לשמור על ההגשות במשחקון הבא, והגיעה למשחקון ההגשה שלה כשהיא ביתרון 4:5. אחרי דרמה גדולה ושלוש נקודות אליפות שריבאקינה הצליחה להציל, בפעם הרביעית היא החטיאה וסבאלנקה חגגה גרנד סלאם ראשון בקריירה עם 4:6 אחרי 57 דקות של מערכה דרמטית.