אזרנקה ספגה בוז: "קהל שיכור", סביטולינה עם "צמרמורת" על אוקראינה

הטניסאיות מהמדינות האויבות לא לחצו ידיים, והקהל יצא נגד הבלארוסית בצורה "עלובה" ו"לא הוגנת". וגם: הכרטיסים להארי סטיילס שהמנצחת נאלצה למכור

(גודל טקסט)

משחק נהדר סיפקו אמש (ראשון) שתי האמהות, ויקטוריה אזרנקה ואלינה סביטולינה, בשמינית גמר ווימבלדון שבסיומו העפילה האחרונה לשלב הבא. רק שלמרבה הצער, נושא השיחה העיקרי לאחר ההתמודדות נבע מהרקע הפוליטי שלה, כיוון שהטניסאיות לא לחצו ידיים והקהל הבריטי במגרש מספר 1 ליווה את ירידתה של אזרנקה לחדר ההלבשה בשריקות בוז צורמות.

סביטולינה האוקראינית הצהירה עוד יום קודם לכן שלא תלחץ את ידה של יריבתה בעקבות היותה מבלארוס, המדינה שמשתפת פעולה עם מתקפת הצבא הרוסי באוקראינה. סביטולינה כבר נהגה באותו אופן כשפגשה את ארינה סבאלנקה, גם היא בלארוסית, ברולאן גארוס השנה. עם זאת, בבירור אפשר היה לראות שאזרנקה נופפה בידה לעבר סביטולינה שהגיבה בתנועה דומה עם המחבט, והשתיים הפגינו הכרה אחת כלפי השנייה, בסיומו של משחק שכאמור סיפק עניין רב ורמה גבוהה של טניס והסתיים ב-6:2, 4:6, 6:7(9) לאוקראינית כעבור יותר משלוש שעות.

הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה מברכת את אלינה סביטולינה הבלארוסית בסיום שמינית גמר ווימבלדון
לא לחצו ידיים, אבל נופפו בהן. אזרנקה וסביטולינה בסיום המשחק | רויטרס
הטניסאית הבלארוסית ויקטוריה אזרנקה אחרי הפסד בשמינית גמר ווימבלדון
בוז צורם. אזרנקה והתנועה לקהל בירידה מהמגרש | רויטרס

משום מה החליט הקהל המקומי לצאת נגד הבלארוסית בשריקות בוז, וזו הגיבה בתנועת הצמדה של שני אגרופיה מעל לראשה, כשעל פניה חיוך סרקסטי והבעה מבולבלת משהו. ברשת, אגב, הושמעה ביקורת חריפה נגד הצופים באצטדיון על התנהגות "אומללה", "עלובה", "לא הוגנת", "בזויה" ו"מגוחכת", כשאלו היו רק חלק מההגדרות שניתנו לתגובה מהיציעים. אזרנקה הוסיפה בסיום ש"אני חושבת שזה היה משחק טניס מצוין. אם אנשים רוצים להתמקד רק בלחיצות ידיים ובקהל, וקהל די שיכור, ובשריקות הבוז בסיום, זה חבל".

סביטולינה אמרה בסיום: "חשבתי על זה שיש הרבה אנשים שצופים בי בבית ואני יודעת כמה הרגע הזה משמעותי בשבילם. זה עושה לי צמרמורת. כל רגע של שמחה שהם יכולים לקבל… זו תקופה קשה באוקראינה. אני לא יכולה להתלונן, אני כאן משחקת לפניכם. אני פשוט צריכה להילחם".

אלינה סביטולינה, טניסאית אוקראינית, אחרי ניצחון בשמינית גמר ווימבלדון
חזרה בשיאה מחופשת הלידה. סביטולינה | אימג'בנק GettyImages, GLYN KIRK/AFP

כמובן שהייתה גם שמחה של ניצחון בצד של הטניסאית בת ה-28, שהעפילה לרבע גמר גרנד סלאם שני ברציפות מאז שחזרה לשחק אחרי הולדת בתה הבכורה סקיי. העניין המשעשע היה שסביטולינה נאלצה למכור כרטיסים להופעה של הזמר הארי סטיילס בגלל שזו התנגשה עם משחקיה בווימבלדון, ועל כך הגיבה האוקראינית: "אני מקווה שהארי צופה עכשיו. אני פשוט מעריצה גדולה שלו", והצמידה את אצבעותיה בתנועת לב.