"לא זוכר מתי הרגשתי כה אומלל": דג'וקוביץ' פירגן אחרי משחקו ה-100

play
לא שכח לפרגן. דג'וקוביץ' והורקאץ' | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.7 05:56

הסרבי קבע מספר ציוני דרך בשמינית גמר ווימבלדון, המשיך ברצף האדיר במגרש המרכזי והחמיא להגשות של הורקאץ': "מהסרבים הטובים בעולם"

(גודל טקסט)

עדיין לא נמצא הטניסאי שיעצור את נובאק דג'וקוביץ' בטורנירי גרנד סלאם השנה, אך אם יש מישהו שהיה קרוב לעשות זאת, זהו הוברט הורקאץ'. הפולני שהגיע לווימבלדון כמדורג 17 בטורניר איתגר את המדורג 2, אך לבסוף הסרבי העפיל הערב (שני) לרבע הגמר עם 6:7 (6), 6:7 (6), 7:5, 4:6.

המשחק למעשה החל כבר אתמול בערב, אז הורקאץ' גרר את דג'וקוביץ' לשובר שוויון בשתי המערכות הראשונות אך בכל זאת סיים את הערב עם פיגור 2:0. המשחק חודש היום, ובמקום להפגין תסכול מההפסדים הדחוקים במערכות הראשונות, הורקאץ' המשיך לתת פייט עם ניצחון במערכה השלישית שהוציא את שיאן הזכיות בגרנד סלאמים משלוותו. עם זאת, שבירה אחת במערכה הרביעית הספיקה לדג'וקוביץ' כדי להשיג 4:6 ולהעפיל לרבע גמר ווימבלדון בפעם ה-14 בקריירה המופלאה שלו.

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי
נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי | רויטרס

עבור דג'וקוביץ' המפגש בשמינית גמר היווה גם ציון דרך אישי, כאשר עבורו היה זה המשחק ה-100 בווימבלדון. האלוף בארבעת הטורנירים האחרונים האריך את הרצף המדהים שלו שעומד על 43 ניצחונות במגרש המרכזי (11 יותר מהשיא הקודם), כאשר ההפסד האחרון היה אי שם בגמר 2013 מול אנדי מארי.

נגד הורקאץ' רשם הסרבי גם את ניצחונו ה-32 ברציפות בווימבלדון, השלישי הארוך ביותר בעידן הפתוח, ואת ניצחונו ה-25 ברציפות בגרנד סלאם אחרי שהספיק השנה לזכות גם באליפות אוסטרליה וברולאן גארוס.

הוברט הורקאץ' טניסאי פולני לצד נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי
לא שכח לפרגן. דג'וקוביץ' והורקאץ' | רויטרס

הפנומן כאמור הצליח להבטיח את מקומו ברבע הגמר, אך הוא לא שכח לפרגן בסיום למי שגרר אותו כמעט עד הקצה. "אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה הרגשתי כל כך אומלל במשחקוני ההגשה של היריב, בגלל ההגשות המדויקות והחזקות שלו. הסרבים שלו הם מהטובים בעולם, קשה לקרוא אותם. כשמשחקים על דשא, המשטח המהיר ביותר, זה משרת שחקנים שמגישים טוב, זה לא היה משחק כיף עבורי".

ברבע הגמר יפגוש דג'וקוביץ' את אנדריי רובלב, ועבורו תהיו זו ההופעה ה-400 בגרנד סלאם, כשבעידן הפתוח מקדימים אותו רק רוג'ר פדרר (429) בגברים וסרינה וויליאמס (423) בנשים. "רובלב שחקן שונה מהורקאץ'", אמר דג'וקוביץ' על המדורג 7, "אני צריך להיות מוכן לכך שמעכשיו המשחקים יהיו קשים יותר. קשה למצוא משחק יותר קשה ממה שעברתי אתמול והיום, אבל צריך להיות מוכן. רובלב שחקן טופ 10 בעולם כבר כמה שנים והוא מחפש חצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה, אני מקווה שזה לא יקרה עכשיו".