אחרי מהפך מול סבאלנקה: ג'אבור תפגוש את וונדרושובה בגמר ווימבלדון

הסגנית מהשנה שעברה חזרה מפיגור מערכה מול המדורגת 2, הצ'כית שהכניעה את סביטולינה בקרב המפתיעות מחכה בקרב על הגביע

(גודל טקסט)

תמונת גמר ווימבלדון לנשים הושלמה הערב (חמישי), ובסיום חצאי הגמר נקבע כי הגמר יניב לנו טניסאית שעבורה תהיה זו זכייה ראשונה אי פעם בגרנד סלאם. הסגנית מהשנה שעברה אונס ג'אבור חזרה למעמד הגמר בזכות מהפך מול ארינה סבאלנקה, ומי שתמתין לה בגמר זו מרקטה וונדרושובה שיצאה עם ידה על העליונה בקרב הסינדרלות מול אלינה סביטולינה.

מרקטה וונדרושובה, טניסאית צ'כית
מרקטה וונדרושובה, טניסאית צ'כית | רויטרס
אלינה סביטולינה, טניסאית אוקראינית
נעצרה בחצי הגמר. סביטולינה | רויטרס

אלינה סביטולינה (אוקראינה) – מרקטה וונדרושובה (צ'כיה) 6:3, 6:3

ארבע שנים אחרי רולאן גארוס 2019, מרקטה וונדרושובה שוב בגרנד סלאם. בקרב בין שתי הפתעות הטורניר קטעה הצ'כית את סיפור הסינדרלה של אלינה סביטולינה שכלל ניצחונות על ונוס וויליאמס ויקטוריה אזרנקה והמדורגת 1 איגה שביונטק. בניגוד לגמר הקודם שלה על החימר, הפעם על הדשא הצ'כית תקווה להוסיף את שמה בספרי ההיסטוריה.

המדורגת 42 בעולם הייתה מאוד דומיננטית לאורך ההתמודדות, כאשר במערכה הראשונה היא שברה את הגשותיה של האוקראינית שלוש פעמים ברציפות בדרך ל-3:6 תוך חצי שעה. במערכה השנייה המשיכה וונדרושובה מהיכן שעצרה עם 0:4, אך סביטולינה איימה בקאמבק כשצימקה ל-4:3 עם שתי שבירות. וונדרושובה הצליחה לקטוע את המומנטום בזמן עם שבירה משלה, ולאחר מכן המשיכה ל-3:6 שהבטיח את מקומה בגמר.

אונס ג'אבור, טניסאית תוניסאית
אונס ג'אבור, טניסאית תוניסאית | רויטרס
ארינה סבאלנקה עם אונס ג'אבור
קרב אדיר. סבאלנקה מברכת את ג'אבור בסיום | אימג'בנק GettyImages, GLYN KIRK/AFP

אונס ג'אבור (6, תוניסיה) – ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) 7:6(5), 4:6, 3:6

אחרי שנקמה בילנה ריבאקינה על ההפסד בגמר אשתקד, ג'אבור הדיחה מדורגת בכירה נוספת והיא שוב רחוקה ניצחון אחד מציון הדרך ההיסטורי שהיא יכולה להשיג – להפוך לטניסאית הערבייה הראשונה אי פעם שזוכה בטורניר גרנד סלאם.

הפתיחה הייתה שייכת דווקא לאלופת אוסטרליה המכהנת שחיפשה זכייה שנייה בגרנד סלאם ב-2023 עם ניצחון דחוק בשובר השוויון. סבאלנקה דהרה לניצחון עם שבירה ועלייה ליתרון 2:4 במערכה השנייה, אך אז נכנסה ג'אבור לזון ובזכות ניצחון בארבעה משחקים רצופים ניצחה את המערכה 4:6 ואיזנה ל-1:1.

המומנטום הנהדר של ג'אבור נמשך כשהיא שברה פעם נוספת בדרך ליתרון 2:5. סבאלנקה חמקה מארבע נקודות משחק שהיו לג'אבור במשך שני משחקונים, אך בנקודת המשחק החמישית סגרה התוניסאית סיפור עם אייס. ג'אבור גם קבעה ציון דרך מרשים ששייך לגדולות ביותר, כשהפכה לראשונה מאז סרינה וויליאמס ב-2012 שמנצחת בשנה אחת בווימבלדון שלוש שחקניות טופ 10.