בפעם הראשונה בקריירה: אלקראס העפיל לגמר ווימבלדון

play
קרלוס אלקראס | GettyImages
תיקתקנו, 13.7 03:53

המדורג ראשון בעולם לא התקשה מול דניל מדבדב (3), דהר ל-3:6, 3:6, 3:6 תוך שעה ו-50 דקות וסידר לעצמו ביום ראשון מפגש עם שיאן הזכיות בגרנד סלאמים, נובאק דג'וקוביץ'

(גודל טקסט)

בפעם הראשונה שלו בקריירה ובצורה דומיננטית ביותר, קרלוס אלקראס עלה הערב (שישי) לגמר ווימבלדון עם ניצחון דומיננטי על דניל מדבדב ומפגש מול נובאק דג'וקוביץ' בראשון הקרוב.

קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס | GettyImages

קרלוס אלקראס (1, ספרד) – דניל מדבדב (3, רוסיה) 3:6, 3:6, 3:6

אחרי שהשיג בפעם הראשונה בקריירה העפלה לחצי גמר ווימבלדון, המדורג ראשון בעולם התעלה על ההישג והעפיל לגמר הגרנד סלאם הבריטי, שם יפגוש את נובאק דג'וקוביץ', שיאן הזכיות בטורנירי הגרנד סלאם. הספרדי פגש את מדבדב במה שצפו כמשחק של 5 מערכות מותחות, אך מה שהיה על הדשא במגרש המרכזי הפתיע את כולם כשאלקראס דרס את הרוסי עם טניס דומיננטי בדרך לגמר היוקרתי בראשון.

ההתמודדות התחילה דווקא בצורה שקולה כשכל אחד מהשניים שמר על ההגשות שלו, אבל אז הספרדי שבר ועלה ליתרון עד ששבר פעם נוספת עם 3:6 במערכה הראשונה. המערכה השנייה ייתה זהה באופיה, כשהרוסי לא הצליח להתמודד עם המדורג ראשון בעולם שעלה בכל פעם לרשת והיה זריז ממנו בדרך ל-3:6 נוסף. כבר במשחקון ההגשה הראשון של המערכה השלישית, מדבדב נשבר, אך הצליח בהמשך לשבור עוד פעמיים בחזרה, לפני שהספרדי הגיב עם שתי שבירות משלו בדרך ל-3:6 נוסף וכרטיס לגמר ווימבלדון ומפגש פיקנטי עם נובאק דג'וקוביץ'.

דניל מדבדב
ינסה למנוע מהספרדי את הגמר האולטימטיבי. מדבדב | אימג'בנק GettyImages

מהלך המשחק

הספרדי פתח נהדר עם 0:1 מהיר לפני שהרוסי השווה ל-1:1 ושמר על ההגשות שלו. גם בהגשות הבאות, על אף שמדבדב הצליח להקשות על אלקראס, השניים הצליחו לשמור על ההגשות בדרך ל-2:2. אלקראס המשיך להציג יכולת טובה על הדשא, הרוסי הגיב היטב והשניים שמרו על הגשות פעם נוספת עם התמודדות צמודה. המדורג ראשון בעולם השיג סוף סוף את השבירה המיוחלת עבורו ועם 3:6 עלה ליתרון במשחק.

אלקראס הסתבך וסייע למדבדב עם נקודת שבירה, אך התאושש ופתח את המערכה השנייה עם 1:1. אחרי שלא ניצל פעמיים נקודות שבירה, בפעם השלישית הספרדי הצליח ועלה ל-1:2 ובהמשך גם ל-1:3 עם יתרון משמעותי על פני הרוסי. מדבדב שמר על משחקון ההגשה הבאה וגם אלקראס עם משחקון על ה-0 עלה ל-2:4. השניים המשיכו לשמור על ההגשות עם 3:5 לספרדי, עד שאלקראס שבר פעם נוספת וניצח 3:6 בדרך ל-0:2 במערכות.

כבר במשחקון ההגשה הראשון, אלקראס שבר את מדבדב שלא נראה המשחק ועלה ליתרון מוקדם במערכה השלישית עם 0:3 קליל. הרוסי השיג את המשחקון הראשון שלו סוף סוף וגם הצליח להשיג שבירה ראשונה במשחק כשצמצם ל-3:2 אחרי שגיאה כפולה של הספרדי. המדורג ראשון הגיב עם שבירה נוספת משלו ו-2:4 חשוב, לא לפני שמדבדב שבר בחזרה וצימק ל-4:3 עם משחקון שלישי ברצף שאחד מהם שובר את השני. המערכה המשוגעת המשיכה עם עוד שבירה, הפעם של אלקראס שהגיש להעפלה לגמר ועם נקודה מדהימה ניצח 3:6 פעם נוספת והעפיל לגמר ראשון בקריירה.