דג'וקוביץ' נקנס על ריסוק המחבט, אלקראס: "זה עוד לא עידן חדש"

play
הוציא את העצבים. נובאק דג'וקוביץ' עם המחבט השבור | GettyImages
קרלוס אלקראס אחרי הזכייה בטורניר ווימבלדון 2023 00:37

הסרבי נקנס ב-8,000 דולר, אלוף ווימבלדון: "כל עוד הוא ונדאל פעילים, אין מעבר בין עידנים. לא איבדתי תקווה גם אחרי המערכה הראשונה". ובמה בכל זאת הודה שעליו להשתפר?

(גודל טקסט)

יממה חלפה מאז המשחק המלהיב ביותר שידע עולם הטניס בשנים האחרונות, ובסיומו הוכתר קרלוס אלקראס לאלוף ווימבלדון בפעם הראשונה בקריירה עם ניצחון ענק על נובאק דג'וקוביץ'. שני המדורגים הבכירים בעולם התישו אחד את השני במשך למעלה מארבע שעות וחצי, ובתום חמש מערכות מפרכות היה זה המדורג 1 שיצא עם ידו על העליונה.

נובאק דג'וקוביץ', שעבורו היה זה הפסד במגרש המרכזי בווימבלדון מאז המפגש מול אנדי מארי באותו המעמד בדיוק לפני עשור, נקנס ב-8,000 דולר לאחר שריסק את המחבט שלו על קורת הרשת.

כזכור, לאחר שאלקראס שבר את הגשותיו במערכה החמישית, הסרבי פגע בקורה עם המחבט שבעקבות כך נשבר ויצא משימוש, כאשר גם על העץ עצמו נותר סימן. הכסף הופחת מסכום הזכייה שווימבלדון מעניקה לסגן – 1.175 מיליון פאונד.

נובאק דג'וקוביץ' אחרי ההפסד בגמר ווימבלדון
זה ירדוף אחריו. דג'וקוביץ' | רויטרס

בצד המנצח, אלקראס עדיין בעננים אחרי הגרנד סלאם השני בקריירה בגיל 20 בלבד. בראיון שהעניק הספרדי במולדתו ל"מארקה", הוא סיפר כיצד התאושש מהמערכה הראשונה שבה הובס 6:1: "לא איבדתי אמונה, בגרנד סלאם המשחקים ארוכים. ידעתי שתהיה לי הזדמנויות והבנתי שאני צריך להעלות את הרמה. האמנתי בעצמי כל הזמן, הייתי גאה גם אם הייתי מפסיד כי שיחקתי מול אגדה".

רבים סימנו את המשחק כזה שסימן את חילופי השלטון בטניס העולמי, אך מבחינת הספרדי הצעיר, עוד מוקדם לצאת בכאלה הצהרות: "אני לא חושב שהזכייה שלי מסמלת עידן חדש. כל עוד דג'וקוביץ' ורפאל נדאל עדיין פעילים, לא יהיה מעבר בין עידנים".

דג'וקוביץ' שיבח את אלקראס ואמר שהוא שחקן שכמוהו מעולם לא פגש, האלוף הטרי הוחמא: "זה מדהים שהוא אומר את זה עליי. היו לו מפגשים ענקיים מול רוג'ר פדרר, רפאל נדאל ואחרים. זו מחמאה גדולה שגורמת לי לרצות להשתפר".

קרלוס אלקראס אלוף ווימבלדון 2023
עדיין לא עידן חדש. אלקראס | אימג'בנק GettyImages

אלקראס הודה כי הוא הוצף בהודעות וברכות אחרי הזכייה, אך היו כמה שצדו במיוחד את עיניו: "כשנדאל מברך אותך אתה מתרגש, הוא הגיבור שלי, הוא שלח לי הודעה גם לפני הגמר כדי לאחל בהצלחה. גיבור נוסף שלי פרננדו אלונסו גם הוא שלח הודעה, וויל סמית' הפתיע אותי וגם החבר שלי ג'ימי באטלר".

ולמרות הכל, אלקראס מאמין כי בכל זאת יש לו כמה דברים שהוא צריך להשתפר בהם: "המאמן חואן קרלוס פררו ייעץ לי להתנתק מהטלפון לקראת המשחק. הצלחתי באופן חלקי, עניין הטלפון זה משהו שאני צריך לשפר. עם זאת, כן הייתי רחוק יותר ממנו בהשוואה ללפני חצי הגמר ברולאן גארוס מול דג'וקוביץ'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי