שנה אחרי שהושעתה: סימונה האלפ הורחקה לארבע שנים

play
השעייה, אך לכמה זמן? האלפ | רויטרס
היעד הבא של גלוך, התפקיד החדש של ייני והאם בכר כבר הכי גדול? צפו 57:29

הטניסאית הרומניה בת ה-32 שבעברה זכתה בשני גרנד סלאמים והייתה המדורגת מספר 1 בעולם, נענשה בחומרה בעקבות שימוש בחומר אסור. בכוונתה לערער על ההחלטה

(גודל טקסט)

סימונה האלפ, הטניסאית הרומניה שבשיאה הייתה המדורגת מספר 1 בעולם וזכתה ברולאן גארוס ובווימבלדון בשנים 2018 ו-2019 בהתאמה, ככל הנראה כבר לא תחזור לסבב אחרי שהיום (שלישי) נענשה בהרחקה לארבע שנים מכל פעילות.

האלפ, שבסוף החודש תחגוג את יום הולדתה ה-32, עברה בדיקת סמים בקיץ בשנה שעברה, לאחר אליפות ארצות הברית הפתוחה, ובה נמצאו חומרים אסורים בגופה. היא הושעתה מיידית ומאז ניסתה להילחם בהחלטה בטענה שהיא חפה מפשע, אך נדחתה פעמיים על ידי בתי משפט עצמאיים ולפני מספר חודשים שוב נכשלה בבדיקת סמים שעברה. לאחר אי הסדרים שנמצאו בדמה בפעם השנייה, בחודש מאי האחרון הודתה האלפ שאחד התוספים שלקחה הכיל חומר אסור.

היום האלפ הורחקה לארבע שנים מכל פעילות בעקבות ריכוז גבוה של חומר שנובע משימוש ברוקסדוסטאט, שמיועד להתמודדות באנמיה וחשוב לציין שמופיע ברשימה האסורה של הסוכנות העולמית למניעת סימום בספורט. ב-ITIA (גוף בינלאומי שנועד לטפל בבעיות סמים ומכירות משחקים) קיבלו את ההסבר שלה על כך שנטלה תוסף מזוהם, אולם בכל זאת בחרו בהרחקתה הממושכת. על פי הפרסומים, האלפ מתכוונת לערער על ההחלטה.

הטניסאית סימונה האלפ
זכייה ראשונה מאז 2020. האלפ | אימג'בנק GettyImages, Vaughn Ridley

"בית הדין מקבל את טענותיה של האלפ על שימוש בתוסף מזוהם, אבל קובע שלא ייתכן שיהיה ריכוז כה גבוה של חומר מסוג זה עקב תוסף מזוהם, כפי שנמצא בדגימה החיובית שהתקבלה. אנו לא מפקפקים בדעת המומחים לפיה 'סביר להניח שהסיבה לאי הסדרים בבדיקה נובעת מסימום'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי