האיטלקי עם הכי הרבה תארי ATP: יאניק זינר זכה בטורניר וינה

play
יאניק זינר טניסאי איטלקי, אלוף טורניר וינה | רויטרס
תיקתקנו, סיכום אירועי הספורט 29.10 06:51

המדורג 4 בעולם ניצח את האלוף הקודם דניל מדבדב 6:7 (7:9), 6:4, 3:6, במותחן פנטסטי שארך יותר משלוש שעות. פליקס אוז'ה-עליאסים ניצח בגמר באזל

(גודל טקסט)

בגיל 22 וחודשיים, יאניק זינר הפך הערב (ראשון) לטניסאי האיטלקי עם הכי הרבה תארי ATP בעידן הפתוח (10 – כמו אדריאנו פנאטה). המדורג 4 בעולם היה שותף לגמר אדיר בטורניר וינה, בסיומו ניצח את האלוף הקודם דניל מדבדב 6:7 (7:9), 6:4, 3:6 לאחר מותחן שארך יותר משלוש שעות. זו הפעם השנייה החודש שהוא מנצח את הרוסי בגמר (לפני כן בבייג'ינג) וזאת לאחר שישה הפסדים בששת העימותים הראשונים ביניהם.

מדבדב, שנמצא בכושר מצוין והופיע לגמר התשיעי שלו ב-2023, היה הראשון לשבור במשחקון הרביעי, אבל זינר הגיב מיד ובשובר השוויון המותח נזקק לשלוש נקודות מערכה כדי להשלים 7:9. במערכה השנייה סיפק הרוסי שמונה מתוך 13 האייסים שלו במשחק, ידע גם לשבור פעמיים והשווה עם 4:6, אלא שזינר חזר לעצמו במערכה השלישית, הרשים מהקו האחורי עם 15 ווינרים והתעלה במיוחד במשחקון הרביעי של המערכה המכרעת, בו פספס שמונה אפשרויות שבירה ובכל זאת ידע לנצל את התשיעית.

מדבדב הציל נקודת אליפות אחת על ההגשות שלה, אבל במשחקון הבא פספס שתי אפשרויות שבירה ונכנע לאיטלקי שציין אולי את משחקו הטוב בקריירה. תואר ATP מספר 10 כאמור ורביעי ב-2023, כשזה היה הניצחון הרביעי ברציפות שלו על יריב מהטופ 5.

יאניק זינר אלוף טורניר וינה, משמאלו דניל מדבדב
ידע לפרגן. דניל מדבדב שופך שמפניה על יאניק זינר | רויטרס

במקביל, פליקס אוז'ה עליאסים הגן על התואר שלו בטורניר באזל עם 6:7 (3), 6:7 (5) על הוברט הורקאץ'. עבור הקנדי (19 בעולם) היה זה תואר ראשון ב-2023 וכאמור זכייה שנייה באולם בבאזל, לאחר גמר נטול שבירות. הפולני (11) הציל חמש אפשרויות שבירה במהלך המשחק, אבל לא השיג אפילו אחת וכשל בשני שוברי השוויון, כשמאזנו כעת מול אוז'ה עליאסים עומד על ניצחון בודד לעומת שלושה הפסדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי