נדאל: "צריך לקחת בחשבון שדברים לא יילכו כמו שצריך בהתחלה"

play
יום קשה במשרד. נדאל | רויטרס
צפו: קרלוס אלקראס השיג ניצחון בכורה בטורניר גמר הסבב 01:48

השור ממאיורקה ממשיך להתכונן לקראת חזרתו לסבב - לראשונה זה שנה: "תמיד דרשתי מעצמי את המקסימום, כעת לא אוכל לעשות זאת"

(גודל טקסט)

רפאל נדאל יחזור בחודש הבא לסבב העולמי, בדיוק שנה אחרי משחקו האחרון – אותו הפסד סנסציוני מול מקנזי מקדנולד בסיבוב השני של אליפות אוסטרליה. בינואר 2023 נפצע ועורר ספקות לגבי המשך הקריירה שלו, אולם כעת הוא מוכן להוציא לדרך את שנתו האחרון כטניסאי מקצועני.

מספר שבועות לפני שיעלה על המשטח בטורניר בריסביין, הודה השור ממאיורקה: "חששתי להודיע על דברים, כי לא שיחקתי כבר שנה. מה שמדאיג אותי יותר מהכל זה לא הירך שלי, אלא כל היתר. אני חושב שאני מוכן וסומך על זה שדברים יסתדרו ואוכל ליהנות על המשטח. עבר כל כך הרבה זמן, כך שאני מקווה קודם כל לחוש את החששות הללו, את העצבים, את הספקות".

יותר מהכל, נדאל פשוט מחכה לחזור ולשחק טניס: "כרגע אני לא מצפה לשום דבר, זו האמת. אני לא רוצה לדרוש מעצמי מה שדרשתי מוקדם יותר בקריירה. זה רגע אחר, מצב אחר, שביל שאני לא מכיר. תמיד דרשתי מעצמי את המקסימום, אבל עכשיו אני לא יכול לעשות את זה. אצטרך לקבל את זה שבהתחלה דברים עלולים להיות קשים מאוד ולתת לעצמי זמן ואפשרות לסלוח לעצמי אם דברים לא יילכו כמו שצריך בהתחלה – זו אפשרות ממשית".

רפאל נדאל
פציעה שוב הכניעה אותו. נדאל | אימג'בנק GettyImages, MARTIN KEEP

כזכור, לפני כשלושה שבועות בישר נדאל לעיתונאים: "אני לא יודע באיזו רמה אחזור, אבל לא ויתרתי על האפשרות לשחק שוב ונראה שהדברים הולכים בכיוון הנכון. כשאדע מתי זה אמור לקרות, אהיה הראשון שיגיד את זה. אני מתאמן ואני מאושר. זו תקופה טובה בחיי. אין ספק שיש התקדמות, וזה הרבה מאוד". כאשר נשאל לגבי האפשרות שיוכל להשתתף במשחקים האולימפיים בפריז 2024, אמר נדאל: "זה חלום, הלוואי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי