"היתה תחושה שזה הסוף של רפאל נדאל, אחד הרגעים הקשים שחוויתי"

play
| רויטרס
צפו: נובאק ג'וקוביץ' זכה בפעם השביעית בטורניר גמר הסבב 02:25

מאמנו של השור ממאיורקה, קרלוס מויה, דיבר על השיקום הארוך והמסובך, והחששות לקראת החזרה של הספרדי לסבב: "ההתקדמות הייתה איטית"

(גודל טקסט)

בחודש הבא זה יקרה – לראשונה זה שנה, רפאל נדאל יחזור לסבב העולמי. זה יקרה באוסטרליה – ככל הנראה בטורניר בריסביין, בו ינסה להסיר חלודה לקראת אליפות אוסטרליה – הגרנד סלאם בו נפצע והפסיד למקנזי מקדנולד בסיבוב השני.

מאז, עבר השור ממאיורקה הליך שיקום ארוך, במהלכו שקל את כל האופציות, כולל פרישה. בסופו של דבר החליט לחזור להתחרות, לשמחתו של מאמנו קרלוס מויה. "תקופת השיקום היתה ארוכה ממה שציפינו", הודה טניסאי העבר. "רפא יודע שהוא לא יהיה בשיאו, וייקח לו זמן לחזור".

בתקופה האחרונה התאמן נדאל בקוויית, לצד ארתור פילס בן ה-19, ונראה "הרבה יותר טוב ממה שציפינו", אמר מיוה, "הוא חשב שלא יצליח להתחרות, והוא עוזב את האימונים בתחושות טובות יותר".

כשנשאל האם היתה נקודה לאורך הדרך בה חשב שאחד הטניסאים הגדולים אי פעם לא יצליח לחזור לסבב, הודה מויה: "כן. כשהתחלנו לחזור לעניינים לפני חודש וחצי-חודשיים, ההתקדמות היתה איטית מאוד. זה לא היה גן של שושנים, בלשון המעטה. לכל ספורטאי יש את תאריך התפוגה שלו, ורפא מתקרב לשם. היו לנו ספקות אם היו יצליח להיות כשיר לאוסטרליה. היתה לי תחושה שזה עלול להיות הסוף, בלי שתהיה לו אפשרות לשחק יותר. זה היה אחד הרגעים הכי קשים שחוויתי איתו".

רפאל נדאל, טניסאי ספרדי
| רויטרס

על עתידו של נדאל בן ה-37 והאפשרות שישחק ברולאן גארוס ביוני אמר המאמן: "זה תמיד היה הטורניר האהוב עליו, נותרה חצי שנה ונראה איך הוא יגיע ומה תהיה הרמה שלו. רפא לא רוצה לסגור את הדלת לשום דבר. אם הכל יילך כשורה והגוף שלו יחזיק, מדוע שלא ימשיך לשנה נוספת? אם הוא יהנה, וזה מה שהוא אוהב לעשות, למה לא? עם זאת, כרגע יש יותר מדי חוסר ודאות כדי לקבוע מה יקרה בעוד שנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי