ג'וקוביץ': "למדתי הרבה מטום בריידי, רוצה לשחק אחרי גיל 40"

play
מודל לחיקוי. ג'וקוביץ' עם בריידי | GettyImages, Clive Brunskill
תקציר: קרלוס אלקראס גבר ען נובאק ג'וקוביץ' במשחק ראווה בסעודיה 02:47

שיאן הגרנד סלאמים לא מתכנן לעצור - לא ב-2024 וגם לא לאחר מכן. נדאל בכל זאת מדאיג אותו: "הספידו אותנו בעבר - וטעו"

(גודל טקסט)

אחרי עוד שנה מופלאה, במהלכה עקף את רפאל נדאל והפך לשיאן הבלעדי של זכיות בגרנד סלאמים, מקווה נובאק ג'וקוביץ' שגם 2024 תאיר לו פנים – והוא לא מתכוון לעצור.

"אני עדיין מנסה לדחוף את עצמי כמה שאני יכול, לזכות בגרנד סלאמים, להתחרות על המקום הראשון בדירוג ולהמשיך לעשות היסטוריה", אמר. "זו המוטיבציה שלי. אני מרגיש טוב מאוד בגילי, השנה האחרונה היתה אחת הטובות בקריירה שלי ואני מקווה להמשיך ככה".

בחודש הבא ייקח ג'וקוביץ' חלק באליפות אוסטרליה, והוא כבר לא יכול לחכות: "זה הגרנד סלאם הכי מוצלח מבחינתי, אני כל כך אוהב לשחק שם ומקווה שההצלחה שלי תימשך".

נולה כבר בן 36, אך סימני דעיכה טרם נראים. מתברר שאחד המודלים לחיקוי מבחינתו הוא טום בריידי, שהמשיך להצטיין ב-NFL גם בשנות הארבעים שלו. "הוא דוגמא לאלוף נהדר ומישהו עם קריירה ארוכה מאוד", אמר. "הוא בילה שעות רבות בשמירה על הגוף, בהתאוששות, בדאגה לכל אספקט בגוף ובנפש שלו. למדתי ממנו הרבה ואני מקווה שגם לי תהיה קריירה עד גיל 40, אולי יותר מזה".

הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' עם אגדת הפוטבול טום בריידי
מודל לחיקוי. ג'וקוביץ' עם בריידי | GettyImages, Clive Brunskill

הסרבי אף פרגן ליריבו הגדול רפאל נדאל, שישוב להתחרות לראשונה מאז אליפות אוסטרליה הקודמת: "אני תמיד מצפה ממנו להיות בשיאו. הרבה פעמים הספידו אותו, כמו שעשו איתי, ותמיד הוכחנו לאנשים אחרת. הוא לא שחקן שיחזור לסבב רק כדי לשחק בצורה בינונית. הוא רוצה לזכות בתארים, רוצה להיות בשיאו, ובגלל זה הוא הגיע לאן שהגיע – הוא אגדה. אני משוכנע שהוא עובד כדי לזכות ברולאן גארוס".

אתמול ג'וקוביץ' נכנע לאלקראס במשחק ראווה בסעודיה, והשניים הרעיפו זה על זה שבחים. "זה מרשים, בגיל כל כך צעיר, מה שהוא השיג", אמר ג'וקוביץ' לאחר ההפסד, "הוא בחור מאוד צנוע, מאוד נחמד. משפחה נחמדה מאוד – ערכים טובים – הצוות שלו… זה פנטסטי שיש אותו בספורט שלנו. הוא אחד ממובילי הענף כיום ובהחלט הוא הולך להחזיק את המשחק הזה בעתיד – ב-10-15 השנים הבאות אנחנו הולכים לראות הרבה ממנו. הטניס בידיים טובות".

אלקראס הגיב בשבחים לג'וקוביץ' בן ה-36. "זה מדהים לחלוק איתו את המגרש… ללמוד ממנו זה מדהים", אמר, "גדלתי עליו וראיתי אותו מנצח בטורנירים הגדולים. תמיד חלמתי להיות בעמדה הזו – לשחק מולו פנים אל פנים – ואני ממש שמח להיות מסוגל לעשות את זה ואני מקווה שנוכל להמשיך… הוא נראה כאילו הוא בן 20 אז אנחנו הולך להיפגש יותר מפעם אחת. זה מדהים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי