רפאל נדאל חזר לשחק טניס אחרי שנה: "התגעגעתי לקום בבוקר בלי כאבים"

אחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה שיחק לראשונה מאז ינואר במשחק זוגות בבריסביין, אך יפגוש את תים גם ביחידים: "שאלתי את עצמי אם זה נכון לחזור לשחק בגיל 37 בידיעה שאולי לא אוכל להתחרות כמו שאני רגיל"

(גודל טקסט)

מאז ינואר 2023 רפאל נדאל לא שיחק טניס. היום (ראשון) כעבור שנה בדיוק הטניסאי הספרדי חזר לשחק. זה קרה אומנם רק במשחק זוגות, כאשר המדורג 1 בעולם לשעבר הפסיד יחד עם בן זוגו מארק לופס 6:4, 6:4 למקס פורסל וג'ורדן פורסל המקומיים, אבל בקרוב מאוד נדאל ישחק גם בטורניר היחידים.

נדאל, אחד מגדולי הטניסאים בהיסטוריה, יפגוש באותו טורניר ביחידים את דומיניק תים האוסטרי, במפגש מסקרן שיהווה שחזור לגמר רולאן גארוס לשעבר. נדאל מוביל 6:9 במפגשים מול תים, אך האוסטרים ניצח את שני המפגשים האחרונות ב-2020.

"אני שמח על כך שאני מתאמן, אין לי את הציפיות שהיו לי בעבר", אמר נדאל לאחר המשחק, "עברה שנה מאז ששיחקתי טניס. הרבה זמן לא התאמנתי, קשה לנבא כיצד אשחק. אני שמח על כך שאני מצליח להיות תחרותי באימונים וזה הרבה בשבילי כי עד לפני חודש לא הייתי יכול לשחק. אני מתגעגע להיות בריא. לקום בבוקר בלי כאבים. בשנה החולפת היו לי כל כך הרבה ימים עם כאבים. אני נרגש לחזור למגרש הטניס, אם לא היתה לי את התשוקה לחזור, לא הייתי פה".

רפאל נדאל
כמה טוב לראות אותו שוב משחק. רפאל נדאל | אימג'בנק GettyImages, Bradley Kanaris

לגבי הרהורי הפרישה: "אתה שואל את עצמך אם זה טוב לחזור לשחק בגיל 37 בידיעה שלא תהיה בריא מספיק כדי להתחרות כפי שהיית רגיל להתחרות. זה משהו ששאלתי את עצמי, אבל החלטתי להמשיך לשחק".

נדאל הוא אחד משלושת הטניסאים הגדולים בהיסטוריה יחד עם נובאק דג'וקוביץ' ורוג'ר פדרר, כאשר באמתחתו לא פחות מ-22 תארי גרנד סלאם, 14 מתוכם הוא השיג על החימר ברולאן גארוס. נדאל, שזכה ב-92 תארי ATP בקריירה שלו, הידרדר עד למקום ה-672 בעולם בעקבות העובדה שהוא לא שיחק כמעט שנה ואיבד המון נקודות דירוג. נדאל זכה גם פעמיים באליפות אוסטרליה הפתוחה, פעמיים בווימבלדון וארבע פעמים באליפות ארה"ב. תואר הגרנד סלאם האחרון שלו היה בצרפת, כאשר הוא זכה ברולאן גארוס הקודם ב-2022.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי