ג'וקוביץ' החמיא ליריב בן ה-18: "זה יכול היה להיות המשחק שלו"

פריז'מיץ' הקרואטי איתגר במשך ארבע שעות, אך הסרבי השיג ניצחון 90 במלבורן ועשה עוד היסטוריה: "אני כפול ממנו בגיל, הוא בוגר מאוד"

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ' חגג היום (ראשון) במלבורן את ניצחונו ה-90 בקריירה באליפות אוסטרליה, אך בהתחשב בכך שמדובר רק בסיבוב הראשון, ספק אם הוא חשב שילך לו כל כך קשה. בצד השני של המגרש התייצב דינו פריז'מיץ' בן ה-18 להופעת הבכורה שלו בגרנד סלאם, והקרואטי מהמקום ה-178 בעולם גרר את הסרבי למשחק של ארבע שעות וארבע מערכות שהסתיים ב-2:6, 7:6(5), 3:6, 4:6 למדורג ראשון.

הסרבי לא התקשה במיוחד במערכה הראשונה, אך במערכה השנייה פריז'מיץ' גרר אותו לשובר שוויון. הקרואטי כמעט איבד יתרון 2:6 אך לבסוף ניצח בשובר שוויון וכפה 1:1 מפתיע במערכות. במערכה הרביעית ג'וקוביץ' שייט ליתרון 0:4, אך גם אז היריב הצעיר לא אמר נואש ועם שבירה מפתיעה צימק ל-3:4 ואז ל-4:5, לפני שנולה סגר סיפור.

נובאק ג'וקוביץ', טניסאי סרבי
נובאק ג'וקוביץ', טניסאי סרבי | רויטרס

ג'וקוביץ' לא חסך בשבחים לעבר היריב הצעיר ואמר בסיום: "הגיעו לו כל מחיאות הכפיים. אני חייב להגיד שהוא שחקן מדהים, מאוד בוגר לגילו. זה היה הרגע שלו וזה בקלות היה יכול להיות המשחק שלו".

על מצבו הפיזי בתחילת עונת 2024 אמר שיאן הזכיות בגרנד סלאמים: "זו התחלה טובה עבור מישהו בן 36. עכשיו כשאני חושב על זה, אני כפול מפריז'מיץ' בגיל. התקשתי בהרבה רגעים היום, הוא היה פיזי מאוד. הייתי יכול לשחק טוב יותר ברגעים מסוימים, הפגרה הייתה קצרה אבל אני מקווה שאהיה בשיאי לקראת המשחק הבא".

האלוף המכהן, שלא מפסיק לשבור שיאים, הפך לשחקן הראשון שמגיע ל-90 ניצחונות בקריירה בשלושה גרנד סלאמים שונים – 90 באוסטרליה וברולאן גארוס ו-92 בווימבלדון. כמו כן, הטניסאי שמחפש תואר 11 באוסטרליה לא הפסיד במלבורן מאז 2018, כאשר הוא פספס רק את הטורניר ב-2022 בעקבות פרשת אי-חיסונו לקורונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי