השתווה לפדרר: ג'וקוביץ' מחץ את מנארינו בשמינית גמר אוסטרליה

play
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' | GettyImages, Daniel Pockett
הרגאטון Un Solo Secondo של הטניסאי לורנצו סונגו והזמר AlderEdo 03:16

הסרבי הביס 0:6, 0:6, 3:6 בדרך להעפלה 58 בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם. ציציפאס הודח, סינר ורובלב העפילו. סבאלנקה וגוף הרשימו ועלו לרבע הגמר

(גודל טקסט)

אליפות אוסטרליה הפתוחה נכנסת לשבוע השני וזה אומר שהגענו לשלבי ההכרעה. הלילה (בין שבת לראשון) יצא לדרך שלב שמינית הגמר.

משחקי רבע הגמר, גברים:

נובאק ג'וקוביץ' (1, סרביה) – טיילור פריץ (12, ארה"ב) יאניק סינר (4, איטליה) – אנדריי רובלב (5, רוסיה)

משחקי רבע הגמר, נשים:

קוקו גוף (4, ארה"ב) – מרטה קוסטיוק (אוקראינה) ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) – ברבורה קרייצ'יקובה (9, צ'כיה)

הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
בדרך הבטוחה לתואר ה-11 במלבורן. ג'וקוביץ' | אימג'בנק GettyImages, Daniel Pockett

גברים

נובאק ג'וקוביץ' (1, סרביה) – אדריאן מנארינו (20, צרפת) 0:6, 0:6, 3:6

ג'וקוביץ' נראה בדרך הבטוחה לתואר ה-11 שלו במלבורן, ונרא יותר ויותר חד ומפוקס בכל משחק. הלילה הוא הציג טניס קרוב לשלמות, ולא התקשה לעלות לרבע הגמר בפעם ה-14 בקריירה אחרי משחק חד צדדי, שלא היה רחוק מטריפל בייגל. מנארינו המותש, אחד הטניסאים שבילו הכי הרבה זמן על המגרש עד כה בטורניר, ניצח משחקון ראשון בניסיון ה-14, וראה את נולה סוגר עניין תוך שעה ו-46 דקות.

בזכות הניצחון, ג'וקוביץ' השווה את שיא כל הזמנים בהעפלות לרבעי גמר של טורניר גרנד סלאם, עם 58 הופעות (רוג'ר פדרר מחזיק בשיא יחד איתו). הוא עומד כעת על 32 ניצחונות רצופים במלבורן.

סטפנוס ציציפאס (7, יוון) – טיילור פריץ (12, ארה"ב) 7:6 (3), 7:5, 3:6, 6:3

יריבו של הסרבי בשלב הבא יהיה פריץ, שהדיח את פיינליסט השנה שעברה עם טניס נהדר, ובכך התגבר על המאזן העגום בו החזיק עד הבוקר – מאזן של 11:0 מול מדורגי טופ 10 בגרנד סלאמים השונים. בכך, הבטיח האמריקאי ביקור ראשון בקריירה ברבע הגמר באוסטרליה.

יאניק סינר (4, איטליה) – קארן חצ'אנוב (15, רוסיה) 4:6, 5:7, 3:6

האיטלקי שהרשים בשלושת הסיבובים הראשונים המשיך בשלו, וטרם שמט מערכה – היחיד בטורניר הגברים שיכול להתגאות בהישג הזה עד כה. סינר השווה את הישג השיא שלו באוסטרליה, כשהגיע ב-2022 לרבע הגמר, אולם כעת הוא נראה בשל יותר לשבור אותו. הרוסי שהגיע אשתקד עד חצי הגמר מסיים את דרכו בשמינית הפעם.

אנדריי רובלב (5, רוסיה) – אלכס דה מינור (10, אוסטרליה) 4:6, 7:6 (5), 7:6 (4), 3:6, 0:6

המשחק שנעל את היום עמד בציפיות, ובתום ארבע שעות ו-13 דקות השווה הרוסי את הישג השיא שלו באוסטרליה ובגרנד סלאמים השונים, ומול יאניק סינר הוא יקווה סוף סוף לשבור אותו ולהעפיל לארבעת האחרונים. התקווה האוסטרלית שוב הודח לפני רבע הגמר – שלב אליו טרם הצליח להעפיל בגרנד סלאם המקומי – על אף יתרון 1:2 במערכות.

הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה
בכושר שיא. סבאלנקה | GettyImages, Phil Walter

נשים

ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) – אמנדה אניסימובה (ארה"ב) 2:6, 3:6

סבאלנקה דורסת כל דבר שזז בגרנד סלאם הראשון של 2024 והיא הפייבוריטית הברורה לזכייה שני ברציפות במלבורן. גם הלילה היא לא נתקלה בקשיים של ממש, כשגברה על אניסימובה למרות שהאמריקאית הגיעה למשחק עם יתרון של 1:4 במפגשים ראש בראש מולה. סבאנקה עומדת כעת על 11 ניצחונות רצופים באוסטרליה, והעפילה לפחות לרבע הגמר בכל אחד מששת הגרנד סלאמים האחרונים בהם נטלה חלק.

קוקו גוף (4, ארה"ב) – מגדלנה פרך (פולין) 1:6, 2:6

פרך רשמה בגיל 26 את הישג השיא שלה עם העפלה ראשונה לשמינית גמר של טורניר גרנד סלאם, אבל המשוכה שהציבה מולה האמריקאית הכישרונית פשוט הייתה גבוהה מדי. גוף הייתה דומיננטית בכל אחד מהמשחקים שלה במלבורן, זכתה לפני כן בטורניר ההכנה באוקלנד ונראית כמי שמסוגלת לקרוא תיגר על ארינה סבאלנקה, אחרי עוד ניצחון נינוח שמסדר לה העפלה ראשונה בקריירה לרבע הגמר באוסטרליה, ומאריך את רצף הניצחונות שלה בטורנירי גרנד סלאם ל-11. בשלב הבא היא תפגוש את מרתה קוסטיוק האוקראינית, אחת מהפתעות הטורניר עד כה.

משחקים נוספים:

ברבורה קרייצ'יקובה (9, צ'כיה) – מירה אנדרייבה (רוסיה) 6:4, 3:6, 2:6 מרתה קוסטיוק (אוקראינה) – מריה טימופייבה (רוסיה) 2:6, 1:6

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי