ג'וקוביץ' "בשיאו", ולא רואה את הסוף: "יש בי את האש והרעב"

play
בן 36 עם תשוקה של בן 18. ג'וקוביץ' | GettyImages, Daniel Pocket
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.1 06:47

אחרי עוד הצגה, בזמן שבני דורו כבר חושבים על היום שאחרי, הסרבי מבהיר שהפרישה לא באופק: "חששתי מירידת מתח, אבל היא לא מגיעה"

(גודל טקסט)

גם אחרי שעקף את רפאל נדאל ורוג'ר פדרר בטבלת הגרנד סלאמים, גם אחרי שביסס את עצמו אולי כגדול הטניסאים בכל הזמנים, נובאק ג'וקוביץ' לא מוכן להוריד רגל מהגז, ולא מוכן לשמוע על פרישה.

"חששתי שתתחיל שנת 2024 וארגיש ירידת מתח מסוימת. שאהיה יותר רגוע, שהלחץ שלי מעצמי יירד, שארגיש את זה באימונים, במשחקים. אבל מסתבר שזה אפילו לא קרוב", אמר ג'וקוביץ' היום (ראשון) אחרי הניצחון 0:6, 0:6, 3:6 על אדריאן מנארינו בשמינית גמר אליפות אוסטרליה, בו נראה במיטבו, והוכיח מדוע הוא נחשב לפייבוריט הגדול לזכות בתואר בפעם ה-11 בקריירה.

"אני תמיד מנסה להוציא מעצמי את המיטב, ומשקיע את כל כולי מדי יום. כשזה לא קורה, אני מאוכזב מעצמי", אומר ג'וקוביץ' בן ה-36, שבניגוד לרפאל נדאל שרומז על פרישה במהלך שנת 2024 ושלא כמו שחקנים בכירים בני דורו כמו אנדי מארי, סטן ואוורינקה ורישאר גאסקה שמתכננים לפרוש השנה, מרגיש עדיין בשיאו, עדיין רעב, עדיין נהנה מכל רגע על המגרש. מול מנארינו הוא הציג טניס כמעט מושלם, והודה בסיום ש"בשני הסטים הראשונים הייתי בשיאי, כבר שנים שלא שיחקתי טניס כזה".

הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
בן 36 עם תשוקה של בן 18. ג'וקוביץ' | GettyImages, Daniel Pocket

"כל עוד אני במקום הראשון בדירוג העולמי, כל עוד אני בשיאי, אני לא מתכוון לעזוב או לפרוש. זה אפילו לא עולה בדעתי", אומר נולה. "אני מרגיש שאני רוצה להמשיך עוד ועוד, להוכיח לעצמי שוב ושוב שאני שייך לרמות הגבוהות ומסוגל להתחרות על זכייה בגרנד סלאמים. כשזה כבר לא יקרה, אז אתחיל לחשוב על פרישה. כמובן שזה יכול להשתנות, אני כבר לא ילד, אני אבא ובעל והרבה דברים קורים בחיי גם מחוץ למגרש. אבל אני מאושר במקום שאני נמצא בו כרגע, ורוצה למשוך את זה כמה שאפשר".

ג'וקוביץ' לא מסתיר את רצונו להגדיל את הפער מרפאל נדאל ורוג'ר פדרר בזכייה בתארי גרנד סלאם, כדי לבסס את מעמדו כגדול הטניסאים בכל הזמנים. אם יזכה באליפות אוסטרליה, יגיע ל-25 תארי גרנד סלאם בקריירה, שניים יותר מנדאל, ארבעה יותר מפדרר ואחד מעל שיאנית הזכיות בטניס הנשים מרגרט קורט.

"יש בי עדיין את האש הזאת. זה מה שמאפשר לי להישאר תחרותי. חלק ממני ממשיך ליהנות מטניס, אחרת לא הייתי מסוגל להמשיך. אני כבר לא צריך כסף, ניקוד או תארים. אני משחק אך ורק לשם ההנאה. והדרייב עדיין שם, וזה מספיק לי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי