קרלוס אלקראס טייל לרבע גמר אוסטרליה ויפגוש את סשה זברב

play
קרלוס אלקראס, אליפות אוסטרליה 2024 | אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer
תקציר: קרלוס אלקראס גבר ען נובאק ג'וקוביץ' במשחק ראווה בסעודיה 02:47

הספרדי המדורג שני הכניע בשלוש מערכות את מיומיר קצ'מנוביץ' ויפגוש את הגרמני, ששרד מותחן מול קמרון נורי. מדבדב והורקאץ' קטעו את החלום של יריביהם, וסידרו מפגש מרתק ביניהם

(גודל טקסט)

שלב שמינית הגמר של אליפות אוסטרליה הושלם הלילה (בין ראשון לשני) ללא הפתעות בגברים, כאשר סשה זברב וקרלוס אלקראס ייפגשו ברבע גמר מרתק, וברבע גמר נוסף דניל מדבדב יפגוש את הוברט הורקאץ'. דיינה יסטרמסקה חוללה הפתעה גדולה אצל הנשים כשהדיחה את ויקטוריה אזרנקה ותפגוש את לינדה נוסקובה.

משחקי רבע הגמר, גברים:

נובאק ג'וקוביץ' (1, סרביה) – טיילור פריץ (12, ארה"ב) יאניק סינר (4, איטליה) – אנדריי רובלב (5, רוסיה) הוברט הורקאץ' (9, פולין) – דניל מדבדב (3, רוסיה) סשה זברב (6, גרמניה) – אלקראס (2, ספרד)

משחקי רבע הגמר, נשים:

קוקו גוף (4, ארה"ב) – מרטה קוסטיוק (אוקראינה) ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) – ברבורה קרייצ'יקובה (9, צ'כיה) לינדה נוסקובה (צ'כיה) – דיינה יסטרמסקה (אוקראינה) אנה קלינסקאיה (רוסיה) – ז'נג (12, סין)/דודן (צרפת)

סשה זברב טניסאי גרמני
סשה זברב טניסאי גרמני | אימג'בנק GettyImages, Julian Finney

גברים

קרלוס אלקראס (2, ספרד) – מיומיר קצ'מנוביץ' (סרביה) 4:6, 4:6, 0:6

המדורג שני שמט מערכה בסיבוב השני, אך נזקק לשעה ו-6 דקות בלבד בסיבוב השלישי. הוא הגיע רענן למפגש עם המדורג 60 בעולם, שהשווה את הישג השיא שלו בגרנד סלאמים בעצם ההעפלה לשמינית הגמר, אבל לא ממש היווה יריב לספרדי שכתש אותו עם ניצחון בקצת פחות משעתיים. אלקראס שבר פעם אחת בסט הראשון, פעם אחת בסט השני והסט השלישי היה כבר חד צדדי לחלוטין עם שתי שבירות רצופות של הספרדי, שסללו את דרכו לניצחון קליל, בדרך למפגש גדול מול סשה זברב ברבע הגמר.

סשה זברב (6, גרמניה) – קאם נורי (19, בריטניה) 5:7, 6:3, 3:6, 6:4, 6:7 (3:10)

אם אלקראס יעשה את המוטל עליו, הוא יפגוש ברבע הגמר את סשה זברב למשחק מסקרן מאוד. הגרמני שב לרבע הגמר אחרי שהודח אשתקד כבר בסיבוב השני, אבל קל זה לא היה. לאחר שחווה עד כה ארבעה שוברי שוויון בשלושת משחקיו הראשונים בטורניר, זברב התמודד על העלייה מול הבריטי, שהפתיע במשחק הקודם שלו את קספר רוד. זברב שבר מיד במערכה המכרעת, אך נשבר בחזרה והמשחק הלך שוב לשובר שוויון, שבו הגרמני השיג שש מיני ברייק וניצח בו 3:10, בדרך לניצחון 2:3 במשחק שארך קצת יותר מארבע שעות.

קרלוס אלקראס, אליפות אוסטרליה 2024
קרלוס אלקראס, אליפות אוסטרליה 2024 | אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer

דניל מדבדב (3, רוסיה) – נונו בורחס (פורטוגל) 3:6, 6:7 (4), 7:5, 1:6

הרוסי, שהפסיד בגמר של 2021 ובזה של 2022, העפיל לרבע הגמר, אבל רק אחרי 3:07 שעות, כשהמדורג 69 בעולם נותן פייט נהדר. בורחס, בגרנד סלאם הטוב בקריירה שלו, הדיח כבר שני מדורגים (פוקינה ודימיטרוב), וכבר היה על סף הפסד אחרי שנכנע בשתי המערכות הראשונות, אבל בשלישית שבר את מדבדב בפיגור 5:3, הציל שתי נקודות משחק בפיגור 5:4 ולאחר מכן השלים ניצחון 5:7 כדי לכפות מערכה נוספת. לצערו, ברביעית מדבדב כבר שוב נראה חד, וניצח 1:6 בדרך לשלב הבא. בורחס יתנחם בכך שיהפוך לפורטוגלי השני בהיסטוריה בטופ-50 בעולם, וב-253 אלף דולר.

הוברט הורקאץ' (9, פולין) – ארתור קאזו (צרפת) 6:7 (6), 6:7 (3), 4:6

הפולני עלה לרבע גמר גרנד סלאם בפעם השנייה בלבד בקריירה, אחרי שקבע את הישג השיא שלו באוסטרליה, והוא הפולני הראשון שמעפיל לשמונה האחרונים במלבורן. הפתעת הטורניר קאזו (122 בעולם), שעד אליפות אוסטרליה הנוכחית מעולם לא עבר אפילו סיבוב אחד בגרנד סלאמים השונים, גרר את שתי המערכות הראשונות לשובר שוויון אבל הצרפתי בן ה-21 (122 בעולם) נכנע לניסיון של יריבו בן ה-26, שהגיע לחצי הגמר בווימבלדון ב-2021 אבל מאז התקשה להרשים במייג'ורים. היום הורקאץ' בקושי איבד נקודות על ההגשה שלו (49 מ-54 בסרב הראשון), כדי להמחיש למדבדב איזה קרב קשה מצפה לו בהמשך.

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב
מחמיא למסע של יריבו. מדבדב בשלב הבא | אימג'בנק GettyImages
דיינה יסטרמסקה האוקראינית לא לוחצת את ידה של אזרנקה הבלארובית אחרי שגברה עליה באוסטרליה
בלי לחיצות ידיים. אזרנקה מודחת | אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer

ויקטוריה אזרנקה (18, בלארוס) – דיינה יסטרמסקה (אוקראינה) 7:6 (6), 6:4

איזה ניצחון גדול לאוקראינית המדורגת 93 בעולם, שעלתה מהמוקדמות, ניצחה שתי מדורגות (כולל אלופת ווימבלדון מרקטה וונדרושובה) והיום ניצחה עוד פייבוריטית, אזרנקה, אלופת 2012 ו-2013. יסטרמסקה העפילה לראשונה בקריירה לרבע גמר גרנד סלאם, אחרי שבשבע ההופעות האחרונות שלה בטורניר מייג'ור לא רשמה ולו ניצחון אחד, ועם העפלה לשלב גבוה כל כך אחרי ששיחקה במוקדמות, אין פלא שכבר יש שתוהים האם מתבשלת לנו פה רדוקאנו חדשה.

יסטרמסקה ידעה להתעלות בכל הנקודו החשובות, ולמעשה לאזרנקה בת ה-34 לא הייתה יכולת להתמודד מול העוצמות של יריבתה בת ה-23, שחבטה 36 ווינרים. בסיום כצפוי המנצחת האוקראינית לא לחצה את ידה של הבלארוסית (כפי שקורה בכל מפגש של אוקראינים עם רוסים או בלארוסים), דבר שאולי העניק לה שמחה מיוחדת אף יותר. ברבע הגמר היא תפגוש את נוסקובה, בקרב הסינדרלות.

אלינה סביטולינה (19, אוקראינה) – לינדה נוסקובה (צ'כיה) 3:0 (סביטולינה פרשה)

סוף עצוב לטורניר של סביטולינה, שאולי קיוותה להשוות את הישג השיא שלה באוסטרליה – רבע הגמר, אבל נאלצה לפרוש כבר אחרי שלושה משחקונים בשמינית בגמר בגלל כאבי גב. האוקראינית טרם הפסידה מערכה בטורניר עד היום, אבל מי שעלתה לרבע היא הצ'כית בת ה-19 (המדורגת 50 בעולם) שהיממה את איגה שביונטק בסיבוב השלישי וממשיכה את הגרנד סלאם הטוב ביותר בקריירה הצעירה שלה. עד לאוסטרליה היו לה שני ניצחונות בלבד בקריירה בגרנד סלאמים, בשבוע האחרון השיגה ארבעה, ועוד ידה נטויה.

דיינה יסטרמסקה האוקראינית
דיינה יסטרמסקה האוקראינית | אימג'בנק GettyImages, Cameron Spencer

קינוון ז'נג (12, סין) – אושן דודן (צרפת)

הסינית שהגיעה לרבע הגמר בארצות הברית אשתקד רוצה לדלג לשמונה האחרונות בפעם השנייה בקריירה בגרנד סלאמים השונים, והיא פייבוריטית ברורה. אלא שהצרפתיה (95 בעולם) שכבר קבעה את הישג השיא שלה בגרנד סלאמים הוכיחה שמוטב לא לזלזל בה, כשניצחה מדורגת נוספת מסין בסיבוב הראשון – אז היתה זו לין ז'ו.

ג'סמין פאוליני (26, איטליה) – אנה קלינסקאיה (רוסיה) 6:4, 6:2

הרוסייה מהמקום ה-75 בעולם העפילה לרבע גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה (עד השנה מעולם לא עברה סיבוב שני), עם ניצחון מרשים תוך 77 דקות, שכלל 4 שבירות מתוך 9 משחקוני הגשה של האיטלקייה. "אם היו אומרים לך לפני שבוע שתעפילי לרבע הגמר באוסטרליה, היית מאמינה?", נשאלה המנצחת בסיום, וענתה ללא היסוס: "כן, הייתי מאמינה. אני תמיד מאמינה בעצמי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי