גמר שני רצוף לסבאלנקה, שתתחרה עם ז'נג על התואר באוסטרליה

play
הטניסאית הבלארוסית ארינה סבאלנקה | GettyImages, Phil Walter
תקציר: קרלוס אלקראס גבר ען נובאק ג'וקוביץ' במשחק ראווה בסעודיה 02:47

האלופה המכהנת שעדיין לא שמטה מערכה בטורניר גמלה לקוקו גוף על ההפסד בגמר ארה"ב אשתקד, והתקדמה לעבר זכייה שנייה ברצף עם 6:7 (2), 4:6. הסינית קטעה את מסע הקסם של יסטרמסקה עם 4:6, 4:6

(גודל טקסט)

שלבי ההכרעה של אליפות אוסטרליה הגיעו. היום (חמישי) נערכו חצאי הגמר אצל הנשים, כשבמשחק המרכזי גברה ארינה סבאלנקה על קוקו גוף. לאחר מכן, בקרב המפתיעות, צ'ינוון ז'נג הכניעה את הסינדרלה דיאנה יסטרמסקה.

ארינה סבאלנקה בסיום המשחק נגד קוקו גוף
טניס משובח, ומנצחת גדולה אחת. סבאלנקה עם גוף | אימג'בנק GettyImages, Darrian Traynor

ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) – קוקו גוף (4, ארה"ב) 6:7 (2), 4:6

האלופה המכהנת השיגה נקמה ביריבתה האמריקאית אחרי שהפסידה לה בגמר אליפות ארה"ב, עם ניצחון משכנע נוסף שמביא אותה לגמר מבלי ששמטה ולו מערכה אחת בדרך. סבאלנקה עמדה בלחץ של שובר השוויון בסט הראשון, השיגה את השבירה ברגע הנכון במערכה השנייה והמשיכה לניצחון שמעלה אותה לגמר אוסטרליה בפעם השנייה ברציפות – הישג שלא שוחזר מאז שסרינה וויליאמס עשתה זאת בעשור הקודם. בשבת תנסה הבלארוסית להשלים את המשימה ולרשום זכייה שנייה בקריירה בטורניר גרנד סלאם, כשבכל מקרה היא תגיע למשחק בתור פייבוריטית מובהקת.

דיאנה יסטרמסקה, טניסאית אוקראינית
דיאנה יסטרמסקה, טניסאית אוקראינית | רויטרס

צ'ינוון ז'נג (12, סין) – דיאנה יסטרמסקה (אוקראינה) 4:6, 4:6

מסע הקסם ההיסטורי של האוקראינית בת ה-23, שהפכה לראשונה מאז 1978 שמעפילה לחצי גמר אוסטרליה מהמוקדמות, הסתיים בידיה של ז'נג שהמשיכה בהופעת הגרנד סלאם הטובה בקריירה שלו ועלתה לראשונה לגמר בטורניר מייג'ור. המפגש היחיד שלה עם סבאלנקה, יריבתה בגמר, היה אשתקד באליפות ארצות הברית ואז הבלארוסית ניצחה 1:6, 4:6 ברבע הגמר.

ז'נג נשברה מוקדם במערכה הראשונה, אבל מיד שברה בחזרה ובהמשך עשתה זאת שוב כדי לנצח 4:6 ולעלות ליתרון בהתמודדות. למרות שהתקשתה בהגשות, ז'נג השלימה 4:6 גם במערכה השנייה והבטיחה את הניצחון במשחק, בדרך להפוך לסינית הראשונה שעולה לגמר גרנד סלאם מאז לי נה באוסטרליה לפני עשור. בנוסף, היא הבטיחה לעצמה כניסה לטופ 10 בדירוג העולמי אחרי האליפות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי