הניצחון הגדול בקריירה? ההשעייה קוצרה, סימונה האלפ רשאית לשחק

play
סימונה האלפ טניסאית רומנייה | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.3 05:41

ה-CAS קיבל את טענות הטניסאית הרומנייה, בעברה המדורגת מספר 1 בעולם, שהורחקה לארבע שנים ב-2023, אבל יכולה לשוב למגרשים מיידית

(גודל טקסט)

לפני כחצי שנה, בספטמבר 2023, סימונה האלפ קיבלה את ההודעה כי היא מושעית למשך ארבע שנים כתוצאה משימוש בחומר אסור. הטניסאית הרומנייה בת ה-32 לא ויתרה, פנתה ל-CAS – בית הדין הגבוה לערעורי ספורט – והיום (שלישי) התבשרה כי עונשה קוצר לתשעה חודשי הרחקה, משמע שהיא יכולה לשוב למגרשים מיידית.

האלפ, בעברה המדורגת מספר 1 בעולם שזכתה ברולאן גארוס ובווימבלדון בשנים 2018 ו-2019 בהתאמה, עברה בדיקת סמים לאחר אליפות ארצות הברית ב-2022 ובה נמצאו חומרים אסורים בדמה, אז הורחקה מיידית עד להחלטה סופית בנושא וניסתה להילחם בהשעייתה בכל האמצעים בטענה שהיא חפה מפשע, אולם נדחתה פעמיים על ידי בתי משפט עצמאיים וכשלה גם בבדיקת סמים נוספת שעברה לאחר מכן בעקבות אי סדרים בדמה. יתרה מכך, לאחר מכן הודתה שלקחה תוסף שהכיל חומר אסור, אולם טענה שמדובר היה במוצר פגום שבעקבותיו נפסלה בבדיקה.

סימונה האלפ טניסאית רומנייה
מערכה שלישית מצוינת. האלפ | רויטרס

היום פורסמה החלטת CAS, קרוב לחודש אחרי הדיון בעניין האלפ במוסד לערעורים והתקבלה ההחלטה הדרמטית לקצר משמעותית את עונשה מתוך הבנה שהרוקסדוסטאט בגופה, ככל הנראה, נבע מתוסף מזוהם שנטלה מספר ימים לפני ה-29 באוגוסט.

יש לציין כי גם בתי המשפט "קיבלו את טענותיה על שימוש בתוסף מזוהם", אבל קבעו שלא ייתכן שהיה ריכוז כה גבוה של חומר אסור בתוסף מזוהם שנטלה. ב-CAS, מנגד, קיבלו את טענותיה ומכאן שקיבלו חלקית את ערעורה וקיצרו את השעייתה לתשעה חודשים בלבד, כך שהלכה למעשה היא יכולה לחזור לשחק מיידית לאחר כשנה וחצי – לראשונה מאז אוגוסט 2022.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי