לראשונה בקריירה: דומיניק תים עלה לחצי גמר אליפות ארה"ב

דומיניק תים | Matthew Stockman/Getty Images

האוסטרי הדיח את דה מינו תוך שעתיים וארבע דקות ויפגוש את מדבדב, שניצח 6:7, 3:6, 6:7 את רובלב דרבי הרוסי. אזרנקה העפילה גם היא לשלב ארבע האחרונות ותנסה לגבור לראשונה על סרינה, שהדיחה את פירונקובה

(גודל טקסט)

אחרי שפבלו קרניו בוסטה העפיל לשלב חצי הגמר בלילה (בין שלישי לרביעי), גם המדורג שלישי בעולם דומיניק תים השלים את המלאכה ברבע הגמר ולראשונה בקריירה שלו, העפיל לשלב ארבעת האחרונים. האוסטרי גבר בצורה חלקה על אלכס דה מינו האוסטרלי, 1:6, 2:6, 4:6, בדרך למפגש עם דניל מדבדב בחצי הגמר.

תים מימש 43 מ-52 ההגשות הראשונות שלו לכדי נקודות, חבט 11 אייסים, 43 ווינרים, כאשר יריבו ביצע 31 טעויות וסייע לו לעלות שלב תוך שעתיים וארבע דקות בלבד. כעת ינסה האוסטרי, שהפסיד בשלושה גמרי גרנד סלאם בקריירה, לחזור למעמד גם בארצות הברית בתקווה לצאת כמנצח בפעם הראשונה.

קל זה לא יהיה עבור תים, שכן גם המדורג חמישי בעולם דניל מדבדב צלח בקלות את שלב רבע הגמר. הרוסי פגש את בן ארצו אנדרה רובלב וניצח אותו בשלוש מערכות. מדבדב הוא כנראה הפייבוריט לזכות בטורניר הגברים, במיוחד לאחר ההדחה של נובאק ג'וקוביץ', וגם הפעם הוא לא שמט מערכה אחת. פיינליסט השנה שעברה ניצח 6:7, 3:6, 6:7, במשחק שהיה צמוד מאוד במערכה הראשונה והשלישית.

מספיק לראות את השורה הסטטיסטית כדי להבין כמה מדבדב נמצא בכושר טוב – הוא רשם לא פחות מ-16 אייסים, והוסיף 50 ווינרים. לצורף השוואה, רובלב השיג רק 22 ווינרים, על אף העובדה שהיה קרוב לנצח במערכה השלישית.

בנשים, סרינה וויליאמס בחצי גמר אליפות ארצות הברית הפתוחה. כשלושה שבועות לפני שתחגוג את יום הולדתה ה-39, האמריקאית מתקרבת בצעדי ענק לגראנד סלאם ראשון מאז 2017, אז זכתה באוסטרליה, כשהעפילה הערב לשלב ארבע האחרונות בניו יורק – בהופעתה ה-20 בתחרות בארה"ב.

וויליאמס, שכיום מדורגת במקום השמיני בעולם ובמקום השלישי בטורניר בארה"ב, הכניעה לאחר כמעט שעתיים ורבע את הבולגריה צבטנה פירונקובה, שהגיעה לארצות הברית אחרי כשלוש שנים ללא משחק רשמי וכמובן מבלי שהיא זוכה להיות מדורגת.

פירונקובה הגיעה עד למעמד חצי הגמר בזכות ניצחונות מרשימים, בעיקר על גרבינה מוגורוסה (דורגה 10 בתחרות), אך הערב דרכה המופלאה הסתיימה בתום שלוש מערכות – היא כבר עלתה ליתרון במערכה הראשונה – 6:4, 3:6, 2:6. בחצי הגמר תפגוש סרינה את המנצחת בין ויקטוריה אזרנקה (27 בעולם) לאליס מרטנס (18 בעולם) שייפגשו הלילה.

סרינה וויליאמס | Al Bello/Getty Images

יריבתה של סרינה בחצי הגמר תהיה ויקטוריה אזרנקה, שהביסה 1:6, 0:6 את אליס מרטנס הבלגית, אשר תרצה לשכוח את הופעת הבכורה שלו ברבע הגמר בארצות הברית. הבלרוסית תנסה לנקום בוויליאמס כאשר השתיים ייפגשו בפעם ה-23 וה-11 בטורנירי גרנד סלאם. אזרנקה נכנעה לאמריקאית בכל משחק ביניהן במייג'ורים, כולל פעם בגמר ארה"ב ב-2012 וב-2013. אגב, אזרנקה חוזרת לגמר גרנד סלאם לראשונה מאז אותו הפסד אחרון לסרינה, אשר נגדה היא מחזיקה במאזן של ארבעה ניצחונות לעומת 18 הפסדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי