שביונטק נכנסה להיסטוריה: "מטורף שאני במקום בו נדאל זכה בכל שנה"

איגה שביונטק | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

לאחר שזכתה ברולאן גארוס, הפולנייה בת ה-19 סיפרה בהתרגשות: "רק לפני שנתיים זכיתי בטורניר לנוער. אני המומה". הזוכה הצעירה ביותר מאז סלש ב-1992, והראשונה שלא מפסידה מערכה מאז הנין ב-2007. כל השיאים מהגמר

(גודל טקסט)

איגה שביונטק נכנסה הערב (שבת) לספרי ההיסטוריה של הטניס העולמי לאחר מספר לא מבוטל של הישגים. כשהיא בת 19 בלבד, הפולנייה הניפה את תואר הרולאן גארוס אחרי ניצחון על סופיה קנין, והפכה לראשונה בהיסטוריה של מדינתה אשר זוכה בתואר גרנד סלאם.

"אני לא כל כך מבינה מה קורה עכשיו" אמרה שביונטק מיד לאחר הזכייה. "כל מה שקורה עכשיו פשוט מטורף עבורי. רק לפני שנתיים זכיתי בגרנד סלאם לנוער ועכשיו אני עומדת פה. מרגישה שהזמן עבר מהר מאוד. אני המומה".

רק לפני הרשתות החברתיות שלה, ניתן להבין שהכוכבת הצעירה היא מעריצה גדוהל של רפאל נדאל, שהוכתר לאלוף הרולאן גארוס 12 פעמים בקריירה שלו עד כה, כאשר הפעם הראשונה הייתה ב-2005, אז הוא היה בן 19 והיה לצעיר שזוכה באליפות בצרפת. הערב כאמור, שביונטק שחזרה את ההישג המרשים. בנוסף, היא הצעירה ביותר שזוכה בטורניר הנשים בצרפת מאז מוניקה סלש ב-1992.

שביונטק. שחזרה את ההישג של נדאל אותו היא מעריצה | Julian Finney/Getty Images

"צפיתי בנדאל מניף את התואר הזה שנה אחרי שנה ועכשיו אני עושה את זה כאן. זה מטורף בשבילי. אני לא כל כך יודעת מה להגיד. אני לא טובה בנאומים. רוצה להודות לכל מי שאפשר לטורניר הזה להתקיים בימים האלו. כולנו מאושרים שאנחנו יכולים לשחק ולבדר אנשים. אני מודה גם לכל מי שצפה בי בפולין, אני יודע שהמצב בבית קשה מאוד עכשיו" סיכמה שביונטק.

הטורניר של שביונטק היה מושלם. היא לא הפסידה מערכה אחת אפילו, והפכה לראשונה שעושה זאת מאז ג'סטין הנין ב-2007. הישג נוסף עובר האלופה הטרייה נרשם בעקבות העובדה שהיא הפסידה בטורניר ב-28 משחקונים בלבד, הכי מעט מאז שטפי גראף אי שם ב-1988.

דירוג השחקניות החדש של של ה-WTA עתיד להתפרסם בימים הקרובים, ולפי תחזיות שביונטק עתידה לעלות עד למקום ה-17. גם בנושא הזה היא קיבלה מקום מכובד בהיסטוריה, לאחר שהפכה לשחקנית בעלת הדירוג הנמוך ביותר (54 בעולם) שזכתה ברולאן גארוס, מאז נכנסה שיטת הדירוג הממוחשבת ב-1975.

שביונטק. מקום מכובד בספרי ההיסטוריה | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי