הגדול אי פעם? הנתונים האדירים של נדאל. פדרר בירך

רפאל נדאל | MARTIN BUREAU/AFP via Getty Images

הספרדי הביס את ג'וקוביץ' בגמר הרולאן גארוס והשתווה לשווייצרי כשיאן תארי הגראנד סלאם בכל הזמנים: "מגיע לך", איחל פדרר. גם נולה הצטרף: "מה שהוא עושה - לא יאומן". כל המספרים המדהימים של השור ממאיורקה

(גודל טקסט)

רפאל נדאל עשה הערב (ראשון) היסטוריה, כשהביס את נובאק ג'וקוביץ' בגמר הרולאן גארוס עם 0:6, 2:6, 5:7 אדיר וזכה בתואר הגראנד סלאם ה-20 שלו בקריירה. בכך, השור ממאיורקה השתווה לרוג'ר פדרר והשניים מחזיקים יחדיו בתואר "שיאן תארי הגראנד סלאם בכל הזמנים".

'מלך החימר' זכה בפעם ה-13 בקריירה שלו ברולאן גארוס והרביעית ברציפות. אי אפשר הספרדי על משטח החימר, ועד כמה זה חד וחלק? זהו הרולאן גארוס ה-16 בקריירה שלו – רק בשלושה הוא לא סיים כמנצח. פשוט מדהים.

זה היה הניצחון ה-100 של נדאל האדיר ברולאן גארוס ב-102 משחקים. נתונים בלתי נתפסים. הוא זכה בטורניר כשהוא לא הפסיד אפילו מערכה אחת לכל אורכו – וזו הפעם השלישית בקריירה שהוא מצליח לרשום את ההישג הנפלא הזה. אפילו ג'וקוביץ' הגדול מהמקום הראשון בעולם לא הצליח לקחת לו מערכה.

רפאל נדאל | Julian Finney/Getty Images

כמו כן, זו הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה של גמר הרולאן גארוס בה שחקן מצליח לקחת בשתי המערכות הראשונות שתי נקודות ומטה (0:6, 2:6). דומיננטיות יוצאת דופן. בנוסף, זו הייתה הפעם ה-21 שנדאל גובר על המדורג ראשון בעולם – מקום ראשון אי פעם. בכלל, השור ממאיורקה עלה למאזן חיובי במפגשים הישירם מול ג'וקוביץ' בגמרי גראנד סלאם – 4:5.

רוג'ר פדרר, שכעת חולק את השיא המדהים שלו גם עם נדאל, הראה ספורטיביות אופיינית ומיהר לברך את הספרדי כשפרסם פוסט ברשתות החברתיות שלו וכתב: "תמיד היה לי כבוד רב לחברי רפא, גם כאדם וגם כאלוף. בתור היריב הטוב ביותר שלי לאורך השנים, אני מאמין שדחפנו אחד את השני להיות שחקנים טובים יותר. לכן, זהו כבוד אמיתי עבורי לברך אותו על זכייתו ה-20 בגראנד סלאם. מה שמדהים במיוחד זה שהוא זכה ברולאן גארוס 13 פעמים בצורה אדירה, וזה אחד ההישגים הגדולים ביותר בספורט. אני מקווה ש-20 הוא רק צעד נוסף במסע המתמשך של שנינו. כל כך הכבוד לך רפא, זה מגיע לך".

"זה לא הרגע לחשוב על השוויון עם פדרר", אמר נדאל אחרי הזכייה בתואר. "הטורניר הזה הוא הכל עבורי. רוב הרגעים החשובים בקריירה שלי היו כאן, בפריז, ברולאן גארוס. אני אוהב את העיר הזו. באליפות אוסטרליה נובאק 'הרג' אותי, אבל היום זה היה שלי. אני רוצה להעביר מסר לכל אחד ברחבי העולם – אנחנו עומדים בעיצומו של מאבק בנגיף הזה, זה אחד הרגעים הקשים ביותר שיש. אנחנו צריכים להישאר חיוביים ונעבור את זה ביחד".

ג'וקוביץ' אמר: "מזל טוב לרפא. מה שהוא עושה במגרש זה לא יאומן. לא רק על המגרש כאן ברולאן גארוס, לאורך כל הקריירה שלך הראית שאתה אלוף. הראית למה אתה 'מלך החימר'. המשחק היום היה קשה מאוד עבורי. אני לא כל כך מרוצה מהדרך ששיחקתי בה, אבל בהחלט נכנעתי היום לשחקן שהיה טוב יותר".

נובאק ג'וקוביץ' | Shaun Botterill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי