מגרש ביתי: ג'וקוביץ' בגמר אליפות אוסטרליה בפעם השלישית ברציפות

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | BRANDON MALONE / Contributor

אלוף השנתיים האחרונות ושיאן הזכיות הדיח את סנסציית הטורניר אסלן קארצב עם 0:3 במערכת והוא ממתין למשחק בין ציציפאס למדבדב על מנת לדעת מי יעמוד בינו לבין הגרנד סלאם ה-18 בקריירה העשירה שלו

(גודל טקסט)

אחרי שנקבע כי נאומי אוסקה תפגוש את ג'ניפר בריידי בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, הגיע תורם של הגברים. חצאי הגמר יצאו לדרך היום (חמישי), כשהפייבוריט המובהק לזכייה, נובאק ג'וקוביץ', גבר בשלוש מערכות על סנסציית הטורניר אסלן קארצב הרוסי שגדל בישראל. הסרבי יפגוש בקרב על התואר את המנצח במשחק בין סטפאנוס ציציפאס לדניל מדבדב שייערך מחר ויקווה להשלים זכייה שלישית ברציפות בטורניר המועדף עליו.

המדורג מספר אחת, שהוא כידוע גם שיאן הזכיות באליפות, נמצא כעת במרחק ניצחון מזכייה תשיעית וכן מתואר גרנד סלאם מספר 18 בקריירה המפוארת שלו. קארצב, שמעולם לא זכה בטורניר ATP, יכול לסמן וי ענק על טורניר בלתי נשכח מבחינתו. המדורג 114 בעולם צפוי לזנק אל עבר 50 הראשונים בסיום האליפות וגם היום הוא היווה יריב ראוי לאחד הטניסאים הגדולים בהיסטוריה.

המשחק נפתח כששני השחקנים שומרים על ההגשות די בקלות, אולם במצב של 3:4, הגשות של הרוסי, הסרבי הצליח לשבור את קארצב על האפס וניצח 3:6 תוך 35 דקות. הרוסי החל את המערכת השנייה עם משחקון הגשה מושלם, אבל בהמשך הסרבי שבר אותו פעמיים. בפיגור 5:2, כשנולה נראה בדרך הבטוחה לניצחון חלק, קארצב הגיב עם שבירה ראשונה במשחק, השאיר את המערכה השנייה בחיים והשיג שתי נקודות שבירה במצב של 5:4, אך קור הרוח של ג'וקוביץ' בא לידי ביטוי והוא הצליח לשמור על ההגשות ושחרר שאגה גדולה בדרך ל-4:6 ו-0:2 במערכות.

נולה שבר בפתיחת המערכה השלישית ושמר על ההגשות בדרך ל-0:2, אולם קארצב, כפי שכבר הבנתים, לא ויתר. הרוסי שגדל בישראל החזיר באותה צורה – שמר על ההגשות ושבר בדרך ל-2:2, אבל נולה בשלו. הסרבי האדיר שבר פעמיים, לקח ארבע נקודות ברף וסגר את הסיפור עם 2:6 בדרך לגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה, מעמד בו הוא שיחק שמונה פעמים ומעולם לא הפסיד.

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | Cameron Spencer / Staff
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | WILLIAM WEST / Contributor
אסלן קארצב
אסלן קארצב | WILLIAM WEST / Contributor
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | DAVID GRAY / Contributor
אסלן קארצב
אסלן קארצב | Matt King / Stringer
נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | https://sport1.maariv.co.il/tennis/article/563652/

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי