עולם הספורט תומך באוסקה, סרינה: "רוצה לתת לך חיבוק"

סרינה וויליאמס, נאומי אוסאקה | WILLIAM WEST/AFP via Getty Images

לאחר שהודיעה על פרישה דרמטית מהרולאן גארוס עקב בעיות נפשיות, היפנית בת ה-23 זוכה לתגובות חמות. סטף קרי חיזק: "עמדת על שלך בזמן שאף אחד לא עשה זאת עבורך. הערכה עצומה". גם לילארד, לאב ונברטילובה תמכו

(גודל טקסט)

עולם הטניס חווה אמש (שני) טלטלה, כאשר נאומי אוסקה הודיעה על פרישה דרמטית מהרולאן גארוס עקב מצבה הנפשי, הצהרה חסרת תקדים בהיסטוריית הענף. כצפוי, המהלך של היפנית גרר לא מעט תגובות ויצר כר פורה לדיונים רבים אשר עוסקים בנושא בריאות הנפש עבור ספורטאים צעירים, שלא תמיד מקבלים את התמיכה הראויה בהתחשב בלחצים בהם הם נדרשים לעמוד.

כזכור, לאחר שאוסקה ניצחה את משחק הסיבוב הראשון שלה בגראנד סלאם היוקרתי, היא החליטה שלא להופיע למסיבת העיתונאים שנערכת לאחר כל התמודדות. בתגובה, הנהלת הטורניר קנסה אותה ב-15,000 דולרים, לא לפני שארבעת טורנירי הגראנד סלאם הוציאו הודעה משותפת בה נאמר כי אם היא תמשיך להחרים את התקשורת, היא תושעה משאר טורנירי העל שייערכו בהמשך השנה. כנראה שזה היה יותר מדי עבור היפנית בת ה-23, שלא חיכתה לאף אחד ובחרה לסיים את דרכה בתחרות מוקדם מן הצפוי.

"אני מרגישה פגיעה וחרדתית. כעת, אקח זמן מחוץ למגרשים. פרשתי כדי שכולם יוכלו לחזור להתרכז בטניס", אמרה אוסקה, שכבר זכתה בארבעה תארי גראנד סלאם בקריירה היחסית קצרה שלה. לאחר ההודעה הדרמטית, התגובות לא איחרו לבוא. הבולטת ביותר שבהן הייתה של סרינה וויליאמס, שדיברה במסיבת העיתונאים לאחר שניצחה בסיבוב הראשון של הטורניר: "הלוואי שיכולתי לתת לה חיבוק. כל אחד לוקח דברים בצורה שונה, פשוט צריך לתת לה להתמודד עם העניין בדרך שלה".

נאומי אוסאקה | Clive Brunskill/Getty Images

גם קוקו גאוף, האמריקאית בת ה-17, התייחסה: "תישארי חזקה. אני מעריכה את הפגיעות שלך שלך". אגדת העבר, מרטינה נברטילובה, הביעה תמיכה: "אני מקווה מכל הלב שהיא תהיה בסדר. כספורטאים, מלמדים אותנו לדאוג לגוף שלנו ולעיתים שוכחים את הפן המנטאלי שנדחק הצידה. בהצלחה נאומי, כולנו איתך", אמרה הצ'כית/אמריקאית.

התמיכה הגיעה גם מחוץ לגבולות הטניס. סטף קרי, כוכב גולדן סטייט ווריורס, צייץ: "הערכה עצומה על הצעד שעשית, ועל כך שעמדת על שלך בזמן שאף אחד אחר לא היה שם עבורך". גם שחקנה של קליבלנד קבאלירס, קווין לאב, עמד לצד אוסקה: "אהבה, כבוד ואנרגיות חיוביות בדרך שלך".

כוכב NBA נוסף שהתייחס לנושא הוא דמיאן לילארד, האולסטאר של פורטלנד טריילבלייזרס: "חבל שאנשים לא מבינים את זה. בעידן הנוכחי, להיות ספורטאי מקצועני דורש ממך המון. כל אחד יכול לגשת אליך דרך הרשתות החברתיות ולהגיד מה שהוא רוצה כלפיך, אלה דברים שספורטאים לא התמודדו איתם בעבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי