ציציפאס יפגוש את זברב בחצי הגמר הרולאן גארוס

סטפאנוס ציציפאס חוגג | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

היווני הציג יכול אדירה בדרך ל-3:6, 6:7 (3), 5:7 נגד מדבדב ויפגוש את הגרמני, שנשבר שלוש פעמים במערכה הראשונה, אך ניצח בכל זאת וטייל במערכות הבאות בדרך ל-0:3 על דוידוביץ' פוקינה. גם זידאנסק העפילה

(גודל טקסט)

הרולאן גארוס נכנס לשלביו הסופיים, והיום (שלישי) נערכים ארבעה משחקי רבע גמר בטורנירי היחידים: שניים אצל הדברים ושניים אצל הנשים. במשחק שפתח את היום באצטדיון "פיליפ שאטרייה", קיבלנו דרמת ענק בסיומה טמרה זידאנסק העפילה לחצי הגמר. לאחר מכן, יריבתה של הסלובנית נקבעה כשאנסטסיה פבליוצ'נקובה הדיחה את אלנה ריבאקינה. בגברים, אלכסנדר זברב הבטיח מקומו ברביעייה האחרונה, כאשר מיד לאחר מכן נקבע יריבו – סטפאנוס ציציפאס, שגבר על דניל מדבדב בקרב אדיר.

אלכנסדר זברב, המדורג חמישי בעולם, הבטיח היום מקומו בחצי הגמר בפריז. הגרמני פגש את אלחנדרו דוידוביץ' פוקינה המפתיע (46 בעולם), ואף נשבר בשלושה משחקוני הגשה במערכה הראשונה. עם זאת, זברב שבר את יריבו ארבע פעמים בדרך ל-4:6. בשתי המערכות הבאות הוא כבר לא התקשה, ושתי מערכות שהסתיימו ב-1:6 קליל סידרו לו את הכרטיס לשלב הבא.

סטפאנוס ציציפאס עשה זאת שוב. בפעם השנייה ברצף, היווני מהמקום החמישי בעולם העפיל לשלב חצי הגמר ברולאן גארוס. הערב הוא פגש את מדבדב למשחק קשה ביותר, אך זכות יכולת אדירה הצליח לחזור מפיגור שבירה במערכה השלישית ובסופו של דבר ניצח 3:6, 6:7 (3), 5:7 את המדורג שני בעולם.

אלכסנדר זברב | CHRISTOPHE ARCHAMBAULT/AFP via Getty Images

כאמור, זידאנסק הייתה הראשונה לעלות לחצי הגמר בטורניר הנשים. הסלובנית (85 בעולם) רשמה היסטוריה בעצם הגעתה לשלב רבע הגמר, והיום היא המשיכה לשבור שיאים עבור מולדתה כשעברה את פאולה בדוסה בתום מותחן שנגמר בתוצאה 5:7, 6:4, 6:8 לזכותה. כאמור, עד הטורניר הנוכחי, אף טניסאית סלובנית לא הגיעה לרבע הגמר בטורניר גראנד סלאם כלשהו.

הסלובנית תפגוש בחצי הגמר את אנסטסיה פבליוצ'נקובה (רוסיה, 32), שגברה על אלנה ריבאקינה הקזחית המדורגת עשרה מקומות מעליה בדירוג העולמי. הרוסייה הפסידה את המערכה הראשונה 7:6 ליריבה שהדיחה את סרינה וויליאמס בשמינית הגמר, אך היא הגיבה נהדר במערכה השנייה עם 2:6, בדרך למערכה שלישית ומכריעה. שתי הטניסאיות חיפשו להשיג לראשונה את המקום בחצי גמר של גרנד סלאם כלשהו, ופבליונצ'נקובה עשתה זאת עם 7:9 דרמטי ומותח.

שני רבעי הגמר הנוספים של טורניר הנשים, שייערכו מחר, מפגישים את קוקו גאוף בת ה-17 (ארה"ב, 25) נגד ברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה, 35) ואת מריה סקארי (יוון, 18) נגד האלופה המכהנת, איגה שביונטק (פולין, 8).

תמרה זידאנסק | Clive Brunskill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי