נדאל בחצי גמר הרולאן גארוס, שביונטק הודחה בנשים

רפאל נדאל | CHRISTOPHE ARCHAMBAULT/AFP via Getty Images

הספרדי שמט מערכה ראשונה בטורניר, אך גבר 1:3 על שוורצמן ומחכה למנצח בין ג'וקוביץ' לברטיני. מוקדם יותר, אלופת 2020 הפסידה לסקארי היוונייה, שתפגוש את קרייצ'יקובה שהכניעה את קוקו גוף

(גודל טקסט)

שלב רבע הגמר ברולאן גארוס יגיע היום (רביעי) לסיומו עם המשחק בין נובאק ג'וקוביץ' למתאו ברטיני, כאשר רפאל נדאל כבר הבטיח את מקומו בין ארבעת האחרונים בזכות ניצחון על דייגו שוורצמן הארגנטינאי, אותו הדיח גם בחצי הגמר אשתקד. מוקדם יותר, אלופת הנשים מ-2020, איגה שביונטק, הודחה בתום הפסד למריה סקארי היוונייה. עוד בנשים, קוקו גוף בת ה-17 נכנעה לברבורה קרייצ'יקובה וסיימה את דרכה.

לאחר חמישה משחקונים של גישושים, מלך החימר שבר את יריבו ועלה ל-2:4 במערכה הראשונה. שוורצמן הגיב בשבירה משלו, אך איבד את ההגשות שוב במשחקון שלאחר מכן ואפשר לספרדי להמשיך ל-3:6 ולעלות ליתרון בהתמודדות. במערכה השנייה הארגנטינאי שבר מהר וברח ל-0:3, נדאל השיג שבירה משלו וחזר ל-4:4, אך המדורג 10 בעולם שוב לקח משחקון בו הגיש "השור ממאיורקה", בדיוק בזמן כדי להשלים 4:6 ולהשוות ל-1:1 במשחק.

המערכה השלישית הייתה הצמודה ביותר ושבירה אחת, במשחקון התשיעי, הספיקה לנדאל כדי לנצח 4:6 ולהחזיר לעצמו את היתרון. במערכה האחרונה, שיאן הזכיות ברולאן גארוס פשוט השאיר אבק לשוורצמן ולא אפשר לו לקחת ולו משחקון אחד – בדרך ל-0:6 ולניצחון 1:3 ששלח אותו לחצי הגמר.

רפאל נדאל | CHRISTOPHE ARCHAMBAULT/AFP via Getty Images

ברבע הגמר טורניר הנשים, איגה שביונטק (פולין, 9) שהגיעה כאלופה המכהנת ניסתה לשוב לחצי הגמר כאשר פגשה את מריה סקארי (18, יוון). הטניסאית היוונייה נשברה כבר במשחקון ההגשה הראשון שלה ונקלעה לפיגור 2:0 במערכה, אך הגיבה מיד עם שבירה משל עצמה וחזרה למשחק. סקארי הצליחה לשבור את שביונטק פעם נוספת בדרך ל-4:6. המומנטום היווני נמשך, והיא עלתה ל-0:2 מהיר במערכה השנייה. שביונטק ביקשה לעצור את המשחק באופן זמני עקב פציעה, והיא שבה למשטח החימר זמן קצר לאחר מכן עם חבישה. סקארי לא הותירה לה סיכוי לאיים על הניצחון, וגם במערכה השנייה היא ניצחה 4:6 בדרך ל-0:2 במערכות שחתם את תוצאת המשחק.

המשחק הראשון של היום הפגיש את קוקו גוף (ארה"ב, 25 בעולם) ואת ברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה, 32). המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד, והאמריקאית בת ה-17 הפסידה בה 7:6 לאחר 8:6 בשובר השווין. המערכה השנייה הייתה פשוטה בהרבה עבור קרייצ'יקובה, ולאחר 3:6 היא השלימה 0:2 שסידר לה את המקום בחצי הגמר, אחרי שתמרה זידאנסק ואנסטסיה פבליוצ'נקובה עשו זאת אתמול.

ברבורה קרייצ'יקובה | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images
קוקו גוף | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי